شناخت مهم ترین اصول دکوراسیون هتل

اصول طراحی هتل | زت کارپت

همه ما می‌دانیم که این روزها گردشگری و توریسم یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های جهان است. شهرهای بزرگ و کوچک بسیاری هستند که برای افراد خارجی یا داخلی کشورشان جذابیت‌هایی دارند و آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. همه این گردشگران برای اقامت نیاز به مکانی دارند و هتل‌ها بهترین موقعیت برای آن‌ها است. روی صحبت ما با کسانی که می‌خواهند یک هتل موفق داشته باشند. این افراد باید به اصول دکوراسیون هتل و حتی نمای بیرونی آن دقت زیادی داشته باشند.

بیایید کمی دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم. در یک شهر هتل‌های زیادی وجود دارند که قطعاً همه آن‌ها برای موفقیت وارد این عرصه شده‌اند. حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توانید هتل خود را از آن‌ها متمایز کنید؟

خوشبختانه راه‌های اصولی و متعددی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها توجه کافی به دکوراسیون داخلی هتل خواهد بود. توجه داشته باشید که گردشگران در شهر خود خانه و سرپناه دارند، اما وقتی به شهر شما سفر می‌کنند به دنبال جایی هستند که شبیه به خانه باشد. مکانی که بتوانند برای چند روز احساس آرامش داشته باشند.

به همین منظور است که شما باید به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی هتل باشید. باید بتوانید از منظر داخلی جذابیت‌هایی برای افراد با سلیقه‌های مختلف ایجاد کنید و از این موضوع به‌عنوان وجه تمایز برای جذب آن‌ها بهره ببرید.

با اصول دکوراسیون داخلی آشنا هستید؟

طراحی دکوراسیون داخلی هتل | زت کارپت

اجرای دکوراسیون داخلی هتل نیاز به تخصص کافی و البته رعایت اصل‌هایی دارد که باتوجه به تجربه و تحقیق به دست آمده‌اند. به‌این‌ترتیب مهم است که پیش از شروع کار بدانید به دنبال چه نوع دکوراسیون و چه سبکی هستید. در ادامه تنها کافی است اصول دکوراسیون هتل را دنبال کنید تا محیطی زیبا از داخل و از بیرون داشته باشید.

قطعاً اصول دکوراسیون هتل برای هر سبک متفاوت است، اما در یک بررسی کلی می‌توانید ۶ اصل مهم و کاربردی را برای داشتن دکور جذاب را استفاده کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. هویت بصری هتل تان را پیدا کنید!

دکوراسیون داخلی بیش از آن چیزی که فکرش را کنید، می‌تواند روی جذب افراد تأثیر داشته باشد. لازم است که ابتدای کار یک هویت بصری واحد برای هتل خود ایجاد کنید. در واقع باید بتوانید برای کنار هم قراردادن هر یک اجزا، یک خط داستانی مشترک طراحی کنید. صرفاً قرار نیست که فضای داخل هتل با تجهیزات و وسایل پر شود.

مطلب مرتبط  بهترین رنگ موکت برای اتاق کودک چیست

باید بدانید که از چه وسیله‌ای با چه رنگی و در کدام قسمت استفاده کنید. ایجاد یک هارمونی یا به عبارتی هویت واحد را می‌توانید از طریق مختلف انجام دهید که یکی از آن‌ها به‌کاربردن چند رنگ و سایه‌های آن‌ها است.

در این خصوص شناخت انواع سبک دکوراسیون هتل کمک میکند تا شما انتخاب راحت تری داشته باشید. چون متخصصان پیش از شما بررسی کرده اند که چه مجموعه از المان ها در یک سبک بهتر هستند.

۲. وزن بصری یکسانی برای هر اتاق ایجاد کنید!

طراحی کلاسیک اتاق هتل | زت کارپت

تعادل با خود زیبایی به همراه می‌آورد!

دقت کنید که اتاق‌های هتل نباید به‌هم‌ریخته و شلوغ به نظر برسند؛ چرا که افراد در محیط‌های این‌چنینی احساس آرامش نخواهند کرد. یکی از را‌ه‌های کنترل به‌هم‌ریختگی و ایجاد وزن بصری یکسان این است که وسایل و تجهیزات با رنگ‌های همخوان یا اشکال شبیه به هم به کار ببرید. هتل‌هایی که با سبک مدرن طراحی می‌شوند عموماً از وسایل و تجهیزاتی با اشکال نامتقارن استفاده می‌کنند که البته چیدمان آن‌ها کار دشوارتری خواهد بود.

۳. نقطه کانونی ایجاد کنید!

به دنبال چیزی باشید که بتوانید حتی پس از اتمام اقامت مسافران باز هم شما را به خاطرشان بیاورند. این نقطه کانونی می‌تواند هر چیزی باشد و انتخاب آن بستگی به سلیقه شما دارد. برای مثال سبک مبلمان، یک قالی یا فرش و حتی مجسمه‌ای با طراحی خاص می‌توانند به‌عنوان نقطه کانونی در اتاق‌های هتل شما در نظر گرفته شوند.

نکته مهم در مورد نقطه کانونی این است که باید همخوانی کاملی با دیگر المان‌های دکور داشته باشد. به‌این‌ترتیب بسیار آسان‌تر مورد پذیرش خواهد بود و در آینده گردشگران اتاق‌های هتل شما را با همین المان توصیف می‌کنند.

۴. به جزئیات دقت بیش‌تر کنید!

توجه به جزئیات می‌تواند از دید کسی که برای بار اول وارد هتل شما می‌شود، بسیار جذاب باشد. دراین‌رابطه از خلاقیت خود استفاده کنید و به دنبال کوچک‌ترین چیزهایی باشید که تغییرشان می‌تواند مسافران را به فکر فروببرد. این کار می‌تواند در حد انتخاب دورنگ متفاوت برای بالش‌ها یا قراردادن وسایل دکوراتیو خاص در اتاق باشد.

۵. به مقیاس و اندازه توجه کنید!

بی‌شک هیچ‌کس در اتاق‌خوابش از مبلمان ۱۲ نفره استفاده نمی‌کند یا برای آشپزخانه معمولی از سینک صنعتی استفاده نمی‌کنند. همه این‌ها در واقع رعایت یک مقیاس واحد برای المان‌های موجود در اتاق باتوجه‌به ابعاد آن هستند. هر چیزی که در اتاق‌های هتل شما قرار می‌گیرد باید از این نظر با ابعاد آن اتاق هماهنگی داشته باشد. توجه به مقیاس و اندازه در بحث اصول دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد و نباید از کنارش به‌سادگی بگذرید.

مطلب مرتبط  معرفی بهترین برند های تولید کننده موکت هتلی

۶.از رنگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید!

رنگ مناسب اتاق هتل | زت کارپت

از شما به‌عنوان طراحی دکوراسیون داخلی یک هتل یا حتی مالک آن انتظار می‌رود که بتوانید از رنگ‌ها در جای مناسبشان استفاده کنید. بعضی از رنگ‌های ماهیت خشن دارند و برخی دیگر ناخودآگاه باعث آرام شدن افراد خواهد شد. تصمیم خود را بگیرید که به دنبال چه چیزی هستید و رنگ مناسب آن را به کار ببرید. دقت کنید که ایجاد محیط آرام برای یک هتل پارامتر اصلی است؛ پس یکی از انتخاب‌های پیش روی شما رنگ‌های پاستیلی هستند.

بررسی ۷ المان مهم در دکوراسیون داخلی هتل ها

طراحی داخلی اتاق هتل | زت کارپت

به‌طورکلی در اصول دکوراسیون هتل چند المان یا عنصر مهم وجود دارند که همه طراحی‌ها و انتخاب‌ها باتوجه‌به آن‌ها صورت می‌گیرد. اگر بتوانید همه این المان‌ها را به‌خوبی در کنار هم قرار دهید در واقع از اصول طراحی داخلی دکوراسیون هتل پیروی کرده‌اید.

  1. رنگ‌ها: رنگ یکی از مؤثرترین عناصر دکوراسیون است که مستقیماً روی احساسات و عواطف انسان‌ها تأثیر می‌گذارد.
  2. فضا: منظور از فضا در واقع محیطی است که مابین نقاط مثبت (مبل‌ها و دیگر المان‌ها) و نقاط منفی (محیط خالی) به وجود می‌آورید.
  3. بافت: بافت به دکوراسیون داخلی اتاق‌ها جان می‌بخشد و باعث عمیق‌تر شدن آن‌ها می‌شود.
  4. طرح‌ها: هیچ‌وقت قدرت استفاده به جا از الگوهای مختلف را نادیده نگیرید. طرح‌ها حال و هوای به خصوصی در اتاق ایجاد می‌کنند.
  5. خطوط: همه چیز حتی میز و صندلی‌ها باید خطوطی مشابه دیگر اجزای دکوراسیون داشته باشند؛ چرا که این خطوط هستند که به افراد می‌گویند به کدام سمت نگاه کنند.
  6. نور: باید تفاوت میان شب و روز برای میهمانان هتل مشخص باشد. از نور طبیعی بهره ببرید و در شب‌ها نورپردازی ملایمی در نظر بگیرید.
  7. شکل و فرم: مهم است که همه وسایل و المان‌هایی که در یک اتاق به کار می‌روند از نظر فرم کلی شباهت‌هایی به هم داشته باشند.

توجه به تکنولوژی‌های روز در طراحی هتل

استفاده هوشمندانه از وسایل و تجهیزات می‌تواند شما را به‌عنوان یک هتل پیشرو معرفی کند. این روزها همه به دنبال راحتی بیش‌تر هستند. می‌توانید برای رفع این نیاز به سراغ تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌هایی بروید که باعث آسان‌ شدن کارهای روزمره می‌شوند. برای مثال می‌توانید اتاق‌های هتل خود را هوشمندسازی کنید. این کار برای میهمانان جذابیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت در هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

اهمیت و لزوم انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش مناسب اتاق هتل | زت کارپت

هرکدام از المان‌‌ها در اصول دکوراسیون هتل جایگاه خاصی دارند. از میان همه آن‌ها، کف‌پوش‌ها هستند که بخش بزرگی از حیطه دید یک میهمان را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع افراد بدون آن که بخواهند تحت‌تأثیر کف‌پوش‌ها هستند.

همان‌طور که اشاره کردیم، باید به دنبال طراحی‌هایی باشید که محیط اتاق‌های را شبیه به خانه‌های میهمانانتان می‌کند. از اصل آسایش و راحتی غافل نشوید و المان‌هایی را به کار ببرید که حال و هوای خوبی برای میهمانان ایجاد می‌کنند. موکت یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌عنوان کف‌پوش است که در هتل‌های زیادی شاهد آن هستیم. اما موکت چه مزیتی دارد که هم برای خانه‌های مسکونی و هم برای محیط‌هایی مانند هتل مناسب است؟

  • نظافت و تمیزی در هتل اهمیت زیادی دارد و موکت از جمله کف‌پوش‌هایی است که به‌راحتی قابل شستشو و نظافت کلی خواهد بود
  • قیمت این کف‌پوش به نسبت دیگر انواع بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • تنوع بالایی از موکت‌ها برای استفاده در هتل وجود دارد و این موضوع انتخاب آزادانه به مالکان هتل می‌دهد.
  • رنگ‌بندی و طرح‌های مختلفی را می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خودتان روی این کف‌پوش به کار ببرید.
  • راحتی موکت‌ها باعث بالارفتن آسایش میهمانان در هتل می‌شود.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه این کف‌پوش به مالکان هتل‌ها اجازه می‌دهد در صورت فرسودگی به‌راحتی آن‌ها را جایگزین کنند.

به‌این‌ترتیب انتخاب انواع موکت هتل را می‌توان انتخاب هوشمندانه‌ای برای دکوراسیون داخلی هتل دانست. تا زمانی که جاذبه وجود دارد، همه ما با سطح در تماس هستیم و کف‌پوش‌های همان المان‌هایی هستند که سطح را برای رفت‌وآمد ما آماده می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اصول دکوراسیون هتل پرداختیم و تلاش کردیم هر آنچه نیاز است بدانید را به ساده‌ترین زبان ممکن به شما آموزش دهیم. زت کارپت به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان موکت هتلی و با دانش تخخصی مشاوران خود در زمینه طراحی داخلی و شناخت انواع موکت آماده اند تا شما را در انتخاب بهترین موکت هتل راهنمایی کندد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1