برای انتخاب موکت خانه کوچک به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم

انتخاب موکت خانه کوچک | زت کارپت

یکی از چالش‌هایی که زندگی در خانه‌های کوچک به‌همراه دارد، انتخاب وسایل برای دکوراسیون است. برای داشتن دکوراسیونی جذاب و متناسب با فضای موجود، افراد همواره باید تلاش کنند تا با انتخاب‌های مناسب خود از این فضا به‌درستی استفاده کنند. استفاده‌ی صحیح از فضای منزل در کنار به‌کار بردن‌ رنگ‌های مناسب در دکوراسیون از جمله موارد اولیه در رسیدن‌ به هدف اصلی است. به‌همین دلیل خرید صحیح تمامی اقلام دکوراسیون یک خانه از کفپوش‌ها گرفته‌ تا لوازم دکوراسیون و مبلمان، بسیار مهم است. هم‌چنین استفاده‌ی بهینه از دیوارها و پنجره‌ها همگی بسیار حائز اهمیت است. یکی از موثرترین عوامل در دکوراسیون داخلی، انتخاب موکت خانه کوچک است.

تاثیر موکت در دکوراسیون

انتخاب پوشش مناسب در کف ساختمان یکی از موثرترین آیتم‌ها در دکوراسیون هر منزلی است. حتی اگر پوشش کف منازل سرامیک، پارکت یا سنگ باشد، با توجه به جذابیت‌هایی که فرش‌ها یا موکت‌ها دارند از این گزینه‌‌ها نیز استفاده می‌شود. حتی احتمال دارد کل کف منزل را موکت کرده‌ و در قسمت‌هایی برای بالا بردن‌ میزان جذابیت از فرش به عنوان یک مکمل استفاده گردد. اگر قصد موکت کردن منزل خود را دارید بسیار مهم است که بدانید برای خانه‌های کوچک چه رنگ ، جنس و طرحی را استفاده می‌کنید. زیرا نه تنها بر زیبا شدن‌ طراحی منزل شما تاثیر خواهد گذاشت، بلکه بر کوچک یا بزرگ نشان دادن‌ فضا هم کمک خواهد بود.

انتخاب موکت خانه کوچک | زت کارپت

ویژگی هایی موکت خانه کوچک

احتمال دارد شما از آن دسته از افرادی باشید که با خودتان فکر کنید مگر موکت در خانه‌های امرورزی هنوز استفاده می‌شود؟! در پاسخ به جواب شما باید بگوییم بله و از آن چیزی که در ذهن دارید بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافی است تا به بازار رفته‌ و یا در فروشگاه‌های آنلاین با انواع طرح‌های جدید موکت‌ها آشنا شوید. موکت کردن نه تنها به خانه‌ی شما جلوه‌ی خاصی می‌دهد بلکه باعث می‌شود تا هر کجای منزل‌تان قدم بگذارید زیر کف پای خود احساس نرمی داشته باشید. علاوه بر اینها، موکت‌ها عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از انتقال سرما، گرما و صدا هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند تا اتاق خواب خود را موکت کنند تا در آرامش استراحت کنند.

مطلب مرتبط  موکت اداری تایل چیست | مزایا و کاربردها

اگر شما هم مشتاق آن هستید تا برای منزل خود موکت بخرید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، به مطالعه‌ی ویژگی‌های انتخاب موکت در خانه‌ کوچک بپردازید تا با دیدی باز خرید درستی را انجام دهید.

رنگ موکت در خانه کوچک

قطعا برای فضاهای کوچک همواره باید از رنگ‌های روشن استفاده کرد زیرا رنگ‌های تیره باعث می‌شوند فضا از آنچه که هست کوچک‌تر به‌نظر آید. رنگ‌هایی که در این مواقع بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: کرم، بژ، شیری، استخوانی، خاکی، طوسی، خاکستری، صورتی چرک تاب (کالباسی)، آبی روشن و یا سبز صدری. دلیل انتخاب این رنگ‌ها آن است که در صورت چرک شدن‌ کثیفی را دیرتر و کمتر از رنگ سفید نشان می‌دهند. در عین حال از رنگ‌های روشن محسوب می‌شوند که به دلباز کردن‌ و بزرگ‌تر نشان دادن‌ اتاق کمک می‌کنند.

نکته‌ی قابل یادآوری در اینجا این است که دقت کنید رنگ موکت با رنگ دیوار اصلا یک رنگ نباشد و حتما تضاد رنگی بین دو تا سه درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از هم داشته باشند تا فضا را زیباتر نشان داده‌ و از یکنواختی خارج کنند. به این منظور بهتر است رنگ موکت را متناسب با لوازم منزل خود انتخاب کرده و خریداری نمایید و سپس درصورت لازم رنگ دیوار را تغییر دهید.

موکت طرحدار یا ساده

انتخاب موکت طرح‌دار یا ساده تماما به سلیقه‌ی شما و سایر اجزای دکوراسیون منزل شما برمی‌گردد. شما می‌توانید از یک موکت تک رنگ استفاده کنید. در حالی‌که مبل و یا پرده‌ی منزل شما طرح‌دار است، می‌توانید از موکت‌های طرح‌دار غیرمتقارن، دو رنگ و یا با اشکال هندسی متفاوت استفاده کنید. مزیت موکت ساده آن است که به راحتی به تمامی المان‌های منزل شما هماهنگ می‌شود و در مقابل وجود یک موکت طرح‌دار و سازگار با رنگ یا طرح پرده می‌تواند تضاد زیبایی را به وجود آورد.

مطلب مرتبط  موکت یا لمینت؟ |بررسی جامع مزایا و معایب موکت و لمینت

انتخاب موکت خانه کوچک | زت کارپت

جنس موکت

امروزه موکت‌ها در جنس‌های مختلفی روانه‌ی بازار شده‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای شرایط خاصی مناسب هستند. به عنوان مثال، اگر به دنبال این هستید که کف منزل شما همیشه نرم و گرم باشد از موکت‌های پرز بلند استفاده کنید این مورد برای افرادی که در مناطق سردسیر نیز زندگی می‌کنند بسیار گزینه مناسبی است. اگر تنها هدفتان پوشاندن‌ کف اتاق است و جنس آن زیاد اهمیت ندارد می‌توانید از موکت‌های کبریتی استفاده کنید، موکت‌هایی ارزان قیمت، نازک و کمی زبر که از قدیمی‌ترین نوع موکت‌ها است. موکت‌های بسیار پرزبلند نیز وجود دارند که در عین زیبایی مناسب فضاهای کوچک نیستند زیرا فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. این نکته را در مورد موکت اداری در فضاهای کوچک هم باید رعایت کنید.

نوع موکت

تنوع موکت‌ها در بازار بسیار زیاد است. باید با انواع آن آشنا باشید تا برای هر فضایی از منزل خود انتخاب درستی را انجام دهید. موکت بربر که نام تجاری این موکت بافت لوپ است، یکی از موکت‌های خوب و با کیفیت است که طول عمر بالایی دارد. به همین دلیل یکی از مکان‌های پر استفاده‌ی آن آشپزخانه‌ است. در صورتی که نگران کثیف شدن آن هستید و یا فرزند کوچک دارید بهتر است اقدام به خرید موکت بربر با رنگ‌ کدر کنید.

موکت لوپ یا موکت برش نخورده‌ از انواع دیگر موکت‌ها است. مزیت آن این است که با جارو برقی کشیدن‌ بر روی آن رد جارو بر روی موکت باقی نمی‌ماند. از این موکت بیشتر در مکان‌های پر تردد استفاده می‌شود مانند راه پله‌ها یا پذیرایی. طرح‌های این موکت زیاد نیست اما به دلیل تنوع رنگ بالای آن بیشتر افراد برای انتخاب موکت خانه کوچک این گزینه را در نظر می‌گیرند.

مطلب مرتبط  چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

موکت غیر هم‌سطح نیز موکتی است که در استفاده از آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و بر اساس سلیقه‌ی خود می‌توانید آن را در هر مکانی استفاده کنید. این موکت همانند موکت لوپ است تنها با این تفاوت که الیاف آن در ارتفاع همسانی قرار نگرفته‌اند و سطحی نا برابر یجاد کرده‌اند. این کار باعث شده‌ تا سطح موکت از حالت صاف و یک دست بودن خارج شود. از این موکت می‌توان‌ هم در خانه‌های کوچک و هم سایر خانه‌ها استفاده نمود.

جمع‌بندی

در این مطلب در تلاش بودیم تا به طور ساده درباره‌ی انتخاب موکت خانه‌ کوچک اشاره کنیم و به طور ویژه به این موضوع پرداختیم که چه نوع موکت‌هایی با چه رنگ‌هایی برای فضای کوچک بهتر هستند. هم‌چنین در مورد انتخاب بین موکت‌های ساده و موکت‌های طرح‌دار برای خانه‌هایی با متراژ کم نیز به‌طور مفصل توضیح دادیم. با وجود تمامی این توضیحات، آن‌چه که اهمیت دارد و در نهایت باعث خرید یک موکت می‌شود سلیقه و بودجه‌ی شما است. به همین منظور پیشنهاد می‌‌کنیم برای خرید موکت و چیدمان دکوراسیون عجولانه برخورد نکنید. تا جایی که ممکن است سلیقه‌ی خود را در کنار قوانین ساده‌ای که مطرح کردیم، پیاده‌ سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1