چگونه موکتی مناسب برای پذیرایی منزل خود انتخاب کنیم؟

چگونه موکتی مناسب برای پذیرایی منزل خود انتخاب کنیم؟ | شرکت زت کارپت

موکت یکی از کفپوش هایی بوده است که تقریباً در تمامی خانه ها وجود داشته و دارد. وزن سبک ، قیمت مناسب ، نصب راحت تر و تنوع بالا از دلایل کاربرد عمده این کف پوش محبوب است؛ اما موکت پذیرایی به دلیل اینکه بیشتر در معرض دید است و باعث تغییر و عوض شدن حال و هوا در خانه ها می شود ، بیشترین خریدار را دارد.

به طور کلی اولین چیزی که در بدو ورود به سالن های پذیرایی جلب توجه می کند ، موکت یا کف پوش می باشد که چگونه با دیگر وسایل منزل تطبیق داده شده است. در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه موکت ها چه رنگ ها و جنس هایی دارند و کدام طرح ها برای سالن های پذیرایی مناسب تر هستند صحبت کنیم و همچنین از مزایای موکت کاری کردن فضاها به شما اطلاعاتی بدهیم.

نقش موکت در دکوراسیون پذیرایی

اولین چیزی که وقتی وارد سالن پذیرایی می شوید و در همان لحظه ورود به چشمتان می آید ، موکت پذیرایی می باشد که اگر درست انتخاب شده باشد چشم ها را نوازش می کند. همچنین جنس آن بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که با راه رفتن روی آن حس خوشایندی به شما القا شود.

موکت نقش کلیدی را در فضای خانه و دکور آن دارد ، زیرا از اولین لوازمی است که برای پر کردن فضا باید خریداری شود و سایر لوازم بر مبنای هماهنگ شدن با طرح و رنگ و جنس آن تهیه می شوند.

 گاهی موکت در دکوراسیون خانه به عنوان تکمیل کننده نهایی در نظر گرفته می شود که بازهم نقش پررنگی را ایفاء می کند و می تواند به عنوان یکی از المان های مهم دکوراسیون پذیرایی محسوب شود.

مطلب مرتبط  انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

شما می توانید آن را مطابق با رنگ مبل هایتان و یا کاغذ دیواری پذیرایی خود و یا هر وسیله ای دیگر ست نمایید تا همخوانی بی نظیری را خلق کرده باشید. انتخاب درست موکت ها در عین اینکه احساس لوکس بودن به خانه های شما می دهند ، راحتی و آرامش را هم در فضای خانه جاری می کند.

 در این مقاله درباره رنگ موکت پذیرایی صحبت می‌کنیم اما پیشنهاد می‌کنم مقاله رنگ موکت اتاق کودک را نیز مطالعه کنید تا اگر قصد تعویض موکت اتاق فرزند خود را دارید، بتوانید راحت تصمیم بگیرید.

نقش موکت در دکوراسیون پذیرایی | شرکت زت کارپت

مزیت های موکت کردن پذیرایی

با شروع شدن فصل سرما و انجام تغییراتی در دکوراسیون خانه ، می توانید از موکت استفاده کنید؛ زیرا نصب موکت یکی از بهترین و شیک ترین گزینه ها از لحاظ سد کردن سوز و سرما می باشد.

موکت ها به خاطر بافت و ساختاری که دارند ، صداها را به حداقل می رسانند و از نفوذ صداهای ناهنجار تلویزیون و صدای دویدن بچه ها و یا صدای مهمانی ها به طبقه های پایین جلوگیری می کنند؛ پس بهترین انتخاب برای پوشاندن کف آپارتمان ها هستند.

همچنین موکت ها برای افرادی که کودک یا فرزند نوپایی در خانه دارند و نگران ایجاد آسیب دیدگی در هنگام بازی و دویدن بچه ها هستند؛ مانند یک ضربه گیر عمل می کنند و بسیار مناسب می باشند.

 یکی دیگر از مزیت های موکت پذیرایی ، قیمت آن است. هزینه آن نسبت به فرش های گران قیمت ، بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشد و نمای شیک تر و مدرن تری هم دارند. از دیگر مزیت های موکت ، ایمن بودن آن می باشد.

باز هم تأکید دارم اگر انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید و جنس موکت را با توجه به مکانی که از آن استفاده می کنید انتخاب نمایید ، روی آن لیز نمی خورید و به راحتی از سُر خوردن جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط  ۵ نکته مهم در انتخاب موکت ورودی ساختمان

مزیت های موکت کردن پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

دکوراسیون و نمای پذیرایی با موکت ها تکمیل و تمام می شود. همان گونه که گفته شد ، موکت پذیرایی نقش بسیار مهمی را در خانه های ما ایفا می کند. همیشه مهم ترین گزینه هنگام خرید موکت رنگ آن است.

شما باید رنگی را انتخاب نمایید که با دکوراسیون و وسایل موجود در پذیرایی تان هماهنگی و مطابقت داشته باشد و بتوانند باهم همخوانی پیدا کنند. همیشه این نکته را هنگام انتخاب موکت پذیرایی در نظر داشته باشید که رنگی را انتخاب نمایید که در عین هماهنگی با لوازم دیگر ، بتواند نشاط و شادابی را به فضا ببخشد.

مثلاً رنگ های روشن برای مکان هایی که کوچک هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند ، چون می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهند. همچنین رنگ های تیره فضاهای بزرگ پذیرایی را کوچک تر می نمایاند.

رنگ های آبی و سبز نیز که از گروه سرد رنگ ها هستند ، می توانند دکوراسیون آرام و ملایمی را به وجود بیاورند. در همین زمینه رنگ های قرمز و طلایی می توانند فضاهای بزرگ را صمیمی و پرشور جلوه دهند. در کل انتخاب رنگ موکت بسته به شرایط و متراژ پذیرایی شما و نوع دکوراسیون همچنین روحیات صاحب خانه دارد که باید تمامی این نکات را هنگام خرید در نظر بگیرید.

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی | شرکت زت کارپت

بهترین جنس موکت برای پذیرایی

قبل از انتخاب موکت پذیرایی به فضا و ابعادی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید دقت نمایید. یکی از عواملی که بسیار مهم است ، میزان رفت و آمد در آن محیط می باشد؛ زیرا موکت پذیرایی به موجب رفت و آمد بسیار روی آن و نشستن های مداوم خیلی زود زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید از استحکام و دوام و تراکم بسیار بالایی برخوردار باشد و جنسی ضخیم و محکم داشته باشد.

مطلب مرتبط  10 مورد از سوالات مهمی که در خرید کفپوش اداری و تجاری باید از خود بپرسید

 معمولاً موکت های پرز بلند که لطافت و نرمی خاصی دارند حالت تزئینی دارند؛ در نتیجه موکت هایی که پرزهای آن مانند فرش می باشند برای موکت پذیرایی مناسب تر هستند؛ زیرا توانایی این را دارند که در برابر فشار اجسام بسیار سنگین مقاوم تر باشند.

این نوع موکت ها بافتی به صورت حلقه ای دارند و پرزهای بلند آن استحکام موکت را افزایش می دهند. شما با نگاه کردن به پشت موکت می توانید از نوع بافت آن مطمئن شوید. قابل ذکر است که موکت هایی که از گره های نزدیک به هم برخوردار می باشند ، از دوام بیشتری برخوردار هستند.

بهترین جنس موکت برای پذیرایی | شرکت زت کارپت

جمع بندی

همان طور که گفته شد ، موکت پذیرایی یکی از عناصر مهم در خانه و دکور پذیرایی است. با خریدن موکت جدید و تازه ، حس و حال خانه هم عوض می شود و رنگ تازگی و شادی می گیرد و قیمت چندان بالایی هم ندارد.

موکت پذیرایی ، فضای نشیمن شما را دوچندان دلنشین می کنند و محیطی گرم را فراهم می نماید. پس سعی کنید از میان انواع موکت ، موکتی را انتخاب نمایید که هم از لحاظ رنگ ، هم از لحاظ زیبایی و طرح و هم از لحاظ جنس و کیفیت حرف اول را بزند و شما را از انتخاب آن پشیمان نکند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1