موکت مناسب حیوان خانگی را می شناسید؟

موکت مناسب حیوان خانگی را می شناسید؟ | شرکت زت کارپت

حیوانات خانگی بازیگوش شما می توانند بلاهایی از قبیل چنگ انداختن به موکت و پاره کردن و لکه کردن را به سر موکت شما بیاورند. امروزه بیشتر از قبل شاهد علاقه افراد به حیوانات خانگی دوست داشتنی هستیم ، بنابراین برای افرادی که حیوان خانگی نگهداری می کنند ، سبک جدیدی از خرید وسایل مورد نیاز که احتیاجات خود و حیوان خانگی شان را هم زمان تأمین کند ، باید در نظر گرفت. یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین کف پوش های مورد استفاده موکت است. پس انتخاب موکت مناسب حیوان خانگی ، یکی از اولویت های افرادی است که به نگه داشتن حیوانات در خانه علاقه مند هستند. اگر برای شما هم اینطور است ، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

موکت مناسب حیوان خانگی | شرکت زت کارپت

هنگام خرید موکت ، حیوانات خانگی را از یاد نبرید

در هنگام خرید موکت مناسب منزل باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید یکی از این فاکتورها داشتن و یا نداشتن حیوان خانگی است، هنگام خرید یا تعویض موکت باید حیوانات خانگی تان را مورد توجه قرار دهید. باید در نظر داشته باشید که حیوانات خانگی هم مثل انسان زندگی کردن و بازی کردن روی سطحی نرم مثل موکت را که راحت و گرمابخش است به سطح چوبی ترجیح می دهند. پس لازم است که به دنبال موکتی بگردید که در کنار راحت و زیبا بودن ، بادوام باشد و کمتر آسیب پذیر باشد. چرا که قرار است حیوان خانگی شما با علاقه روی آن بازی کند و راه برود!

از سوی دیگر این حق شما است که بهترین موکت را برای حیوان خانگی تان انتخاب کنید که هنگام بازیگوشی و جنب و جوش حیوان خانگی تان کمتر نگران آسیب وارد شدن به موکتتان باشید. برای دست یافتن به این آرامش خاطر و خرید موکت مناسب حیوان خانگی قبل از هر چیز باید نوع حیوان خانگی تان را مدنظر قرار بدهید. بیشتر مردم به حیواناتی مثل سگ ، گربه ، همستر ، خرگوش و پرندگان علاقه مند هستند. هر چند در مواردی حیواناتی مثل میمون هم در بین حیوانات خانگی دیده می شود که خیلی کم تر رایج است.

مطلب مرتبط  جنس موکت اتومبیل و روش های شستشوی آن

در مورد سگ و گربه که بیشتر از همه محبوب هستند باید بدانیم که هرچند اغلب آرام هستند ، اما ذاتاً خوی شیطنت آمیز دارند و بیشتر از سایر حیوانات امکان دارد موکت شما را چنگ بیندازند و سوراخ کنند. هم چنین حیواناتی مثل خرگوش و همستر بیشتر مستعد این هستند که موکت شما را بجوند.

انتخاب موکت مناسب حیوان خانگی | شرکت زت کارپت

پس اولین مسئله ای که برای انتخاب بهترین موکت برای حیوان خانگی اهمیت دارد انتخاب موکت مقاوم و بادوام است و مسئله دوم این است که همه ی حیوانات مخصوصا سگ و گربه و خرگوش عاشق گردش و جنب و جوش در بیرون از خانه هستند و هر لحظه ممکن است رد پای گلی شده و کثیف خود را روی موکت شما به جای بگذارند. پس خیلی اهمیت دارد که موکتتان مقاوم به لکه باشد و به راحتی لکه از روی آن پاک شود چون هرچند ممکن است لکه به سختی هم از روی موکت هایی که مقاومت خاصی به لکه ندارند پاک شود ، ولی به مرور زمان این سخت پاک شدن لکه ها باعث ساییدگی و خوردگی موکت می شود.

انواع موکت مناسب حیوان خانگی

با توجه به تذکرهایی که در بالا داده شد از بین انواع متنوع موکت ، موکت مناسب حیوان خانگی موکتی است که مقاوم ترین مورد در برابر لکه شدن و بادوام ترین موکت در بین انواع موجود باشد. سه نوع موکت با جنس های پشم ، نایلون و اولفین جزو پرکاربردترین موکت های مناسب حیوانات خانگی هستند.

  • موکت نایلونی

این موکت ها از نظر ظاهری به تقلید از موکت پشمی ساخته می شوند با این تفاوت که به خاطر روش ساخت ویژه ای که دارند هم مقاوم تر و بادوام تر هستند ، هم دیرتر لکه می شوند. این ویژگی های خوب به دلیل استفاده از روش های مدرن شیمیایی هنگام ساخت الیاف آن است. به این صورت که درون الیاف آن ها ، نایلون قرار داده می شود که باعث می شود لکه نتواند به درون الیاف نفوذ کند و بادوام تر باشد. این نوع موکت از نظر هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

  • موکت پشمی
مطلب مرتبط  چرا از موکت در سینما استفاده می شود؟

این موکت ها با الیاف طبیعی بافته شده اند که نسبت به سایر الیاف های موجود استانداردتر و نرم تر بوده و درعین حال بسیار شیک هستند. بزرگ ترین مزیت این موکت ها این است که در طبیعت تجزیه می شوند و به آن آسیب نمی رسانند.

این موکت ها بسیار بادوام و ماندگار هستند اما قیمت بالاتری نسبت به سایر موکت ها دارند. مزیت دیگر این نوع موکت این است که در صورت وارد آمدن فشار به آن توسط حیوان خانگی شما ، مجدداً به حالت اولیه خود باز می گردند و این انعطاف پذیری باعث می شود که موکت در درازمدت زیبایی و کیفیت اولیه خود را حفظ کند. جالب اینکه موکت پشمی بیشتر از سایر موکت ها در برابر لکه مقاوم است و خیلی دیر کثیف می شود.

موکت پشمی ، موکت مناسب حیوان خانگی | شرکت زت کارپت

  • موکت های اولفینی

اولفین ها از نوعی پلیمر ساخته شده اند. این نوع موکت ها هم از نظر ظاهری به موکت های پشمی شبیه هستند. در موکت اولفین الیاف کوتاه اما متراکم است و این ویژگی آن ها را برای مکان های پررفت وآمد بسیار مناسب کرده است. مخصوصا برای افرادی که حیوان بازیگوش و پررفت وآمد مثل سگ و گربه و خرگوش دارند.

از آنجایی که این موکت ها در واقع پلاستیکی هستند ، بسیار بادوام بوده و در برابر ساییدگی مقاوم هستند و آب هم نمی تواند در آن ها نفوذ کند. باید توجه کنید که این موکت با الیاف های حلقه ای ساخته می شوند و این موضوع می تواند باعث شود که چنگال های حیوانات در آن ها گیر کند و باعث پاره شدن آن ها شود.

درست است که این نوع موکت به اندازه موکت پشمی و نایلونی نرم و راحت نیست اما بسیار پرکاربرد است. در نهایت به نظر می رسد موکت مناسب برای افرادی که حیوانات بازیگوش تری دارند همین موکت های اولفینی هستند. همانطور که احتمالا متوجه شده اید ، پلاستیکی بودن این نوع موکت  اگر نوع بافت آن حلقه ای نباشد باعث می شود به ندرت شاهد پاره شدن آن توسط چنگال های تیز حیوان خانگی یا جویده شدن توسط خرگوش و همستر باشید.

مطلب مرتبط  4 گام مهم در انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ

فاکتورهای مهم هنگام انتخاب موکت مناسب برای حیوانات خانگی

 برای خرید بهترین موکت برای حیوان خانگی لازم است به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:

موکت هرچه بافت متراکم تری داشته باشد مثل موکت های دست بافت که الیاف کوتاه و بسیار متراکمی دارند و هرچه انتهای موکت کمتر باز باشد ، دوام بیشتری دارد. چون کمتر احتمال ساییده شدن و پاره شدن توسط پنجه حیوان خانگی را دارد.

علاوه بر این ، وقتی انتهای موکت باز نیست و به هم بافته شده است ، ریش ریش نمی شود و مدت زمان بیشتری دوام می آورد. در هنگام خرید موکت مناسب به ضد لک بودن توجه ویژه ای داشته باشید. چون :

  • اولاً پاک کردن لکه از روی موکت کار طاقت فرسا ، سخت و هزینه بری است و حتی بعضی از انواع لکه ها احتمال دارد هرگز از روی موکت پاک نشوند.
  • دوما شستن مداوم و زیاد موکت به وسیله انواع پاک کننده های شیمیایی به خاطر وجود لکه هایی که حیوان خانگی تان روی موکت خانه مهمان کرده است ، در درازمدت باعث می شود موکت رنگ و رو رفته شود و خوردگی و ساییدگی پیدا کند.

فاکتور های موکت مناسب برای حیوانات خانگی | شرکت زت کارپت

سخن آخر

حیوانات خانگی جزو دوست داشتنی ترین سرگرمی های انسان هستند. وقتی شما یک موجود زنده را مهمان خانه خود می کنید باید به نیازهای او توجه ویژه داشته باشید. در این مقاله سعی شد که راهنمای انتخاب موکت مناسب حیوانات خانگی باشیم. به طور خلاصه باید گفت بهترین موکت برای حیوان خانگی شما موکتی است که هم با نوع حیوان خانگی تان هماهنگ باشد ، هم با دوام و نرم و راحت باشد تا شما و حیوان خانگی موردعلاقه تان احساس لذت و راحتی کنید. پس بهتر است حتی اگر هزینه بیشتری هم مجبور هستید صرف کنید از ابتدا موکت مناسب حیوان خانگی تان را خریداری کنید تا کم تر به زحمت و دردسر بیفتید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1