چرا از موکت در سینما استفاده می شود؟

استفاده از موکت در سینما | شرکت زت کارپت

برای احداث سالن آمفی‌تئاتر یا سینما باید اصول و قواعد خاصی را مدنظر قرار داد. موضوعات مهمی مانند کیفیت صدا میزان نور کف‌پوش‌ها دیوارپوش‌ها طراحی و چینش صندلی‌ها و موارد این‌چنینی را باید برای طراحی یک سینما مدنظر قرار داد. همه این پارامترها می‌توانند روی تجربه بینندگان تأثیر زیادی داشته باشند اما در این مقاله می‌خواهیم به طور خاص به موکت استفاده شده در سینما و مزایای موکت سینما بپردازیم.

عموماً طراحی سالن سینما به شکل مربع یا مستطیل است؛ چرا که کنترل نور و صدا در چنین فضایی کار آسان‌تری است. کیفیت صدا و نور دو عامل مهم دیگری هستند که می‌توانند در تجربه کاربران اثرات مثبت یا منفی داشته باشند. در یک برداشت کلی کیفیت و شدت صدا باید در تمام سالن یکسان باشد و از متریالی استفاده شود که تا حد ممکن صداهای اضافی خنثی شوند. کف‌پوش موکت در واقع همان گزینه‌ای است که تمام این موارد را به‌صورت یکجا به سازندگان سینماها ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از موکت برای کف و دیوار سینماها

اگر دقت کرده باشید همه سینما‌ها به‌عنوان کفپوش و گاهی دیوارپوش از موکت استفاده می‌کنند. به نظر شما چه دلیلی دارد که این نوع کف‌پوش در سالن سینما و آمفی تئاتر تا این حد پراستفاده است؟

همه دلایلی انجام این کار به مزایای استفاده از موکت آمفی تئاتر مربوط است. به همین منظور در ادامه تمام مزایای موکت سینما را بررسی خواهیم کرد. از میان همه انواع کف‌پوش این موکت‌ها هستند که می‌توانند تمام نیازهای مربوطه را برطرف کنند.

۱. جذب صدا

با وجود موکت در سینما جذب صدا بهتر است | شرکت زت کارپت

جالب است بدانید که از موکت برای کفپوش اتوبوس‌ها قطارها یا حتی هواپیماها هم استفاده می‌شود. همه اینها به دلیل خاصیت جذب صدا موکت است. ازاین‌رو می‌توان اولین گزینه برای مزایای موکت سینما را جذب صدا دانست. این موضوع را می‌توان از سه جنبه مختلف مورد بررسی قرار داد:

  • موکت مورداستفاده در سالن‌های سینما یا آمفی‌تئاتر صداهایی که به‌واسطه راه‌رفتن افراد ایجاد می‌شوند را به خود جذب می‌کنند.
  • سیستم صوتی سینما از همه جهات در حال پخش است و در یک محیط عادی این موضوع می‌تواند امواج مزاحمی را ایجاد کند. با استفاده از موکت برای کف‌پوش این سالن‌ها دیگر نیازی به نگرانی از این بابت وجود ندارد و این کف‌پوش می‌تواند نویزها و امواج اضافی صدای فیلم را به خود جذب کند.
  • در بعضی از سینماها موکت حتی به‌عنوان دیوارپوش هم استفاده می‌شود. دلیل این کار به خاصیت جذب صدای موکت مربوط است. از این طریق حتی اگر منبع صدا در بیرون سالن هم باشد موکت اجازه ورود صداهای اضافی را نمی‌دهد.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت آمفی تئاتر

۲. جذب نور

تمایل همه بینندگان در سالن آمفی‌تئاتر یا سینما به این سمت است که محیط تا حد ممکن ساکت و کم‌نور باشد. دقت کنید که نمایش فیلم روی پرده‌های بزرگی انجام می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا تصاویر تا حدی نسبت به نمایشگرها خانگی کم‌رنگ‌تر باشند. ازاین‌رو هر چه محیط تاریک‌تر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

خوشبختانه این قابلیت در دسته مزایای موکت سینما قرار می‌گیرد و می‌توان به‌راحتی با استفاده از موکت‌هایی با رنگ تیره نورهای اضافی را حذف کرد. موکت‌هایی که رنگ روشن دارند در زمان پخش فیلم ممکن است بازتاب‌هایی ایجاد کنند و این موضوع آزاد دهنده است. شاید موکت‌های تیره‌رنگ لکه‌ها را بیش‌تر نشان دهند اما از لحاظ کنترل نورهای اضافی عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

۳. بالابردن امنیت

یکی دیگر از مزایای استفاده از موکت آمفی تئاتر این است که حاضرین در سالن از امنیت بیش‌تری برخوردار خواهند بود. دقت کنید که محیط این سالن‌های بسیار بزرگ است و کسانی که می‌خواهند در حین فیلم جابه‌جا شوند به دلیل تاریک بودن محیط اطرافشان را به‌درستی نمی‌بینند. در چنین محیطی اگر کف‌پوش‌ها لیز باشند ممکن است اتفاقات ناگوار زیادی رخ دهند. ازاین‌رو موکت برای چنین شرایطی بهترین گزینه خواهد بود؛ چرا که هم جذب صدا و نور خوبی دارد و هم سطح آن لیز نیست و از سرخوردن افراد جلوگیری می‌کند. بنابراین این توجه به این نکته در انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر بسیار موثر خواهد بود.

۴. کنترل آلودگی

شاید کمی عجیب به نظر برسد که موکت چگونه می‌تواند در کنترل آلودگی محیط سینما یا آمفی‌تئاتر اثرگذار باشد. اگر دقت کرده باشید عموماً از موکت‌هایی برای این سالن‌ها استفاده می‌شود که پرزهای نسبتاً بلندی دارند. در چنین محیطی رفت‌وآمد زیادی هم وجود دارد و طبعاً گردوغبار زیادی از کفش‌های افراد به‌جای می‌ماند.

مطلب مرتبط  آشنایی با روش های جلوگیری از حرکت فرش روی موکت

اینجاست که مزایای موکت سینما به میان می‌آیند و این کف‌پوش می‌تواند حجم زیادی از این گردوغبار را به خود جذب کند. ظرفیت موکت برای جذب گردوغبار بسیار زیاد است و بخش عمده آلودگی‌هایی که از کفش‌های حاضرین به‌جای می‌ماند توسط موکت‌ها به دام می‌افتند و پس از فیلم با کمک جاروهای برقی جمع خواهند شد.

۵. زیبا کردن محیط

موکت به محیط زیبایی میبخشد | شرکت زت کارپت

همه ما می‌دانیم که این روزها توجه خاصی به کف‌پوش‌های می‌شود و با انواع و اقسام آن‌ها مواجه هستیم که هرکدام عملکرد و مزایای خاص خودشان را دارند. از میان همه آن‌ها مزایای موکت سینما باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای این سالن‌ها باشد. موکت‌های به تنها انواع بسیار متفاوتی دارند. به‌علاوه که کاربران برای انتخاب طرح و رنگ موکت بسیار آزادتر خواهند بود.

باید توجه داشته باشید که موکت از میان همه انواع کف‌پوش‌ها بیش‌ترین سازگاری را با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی دارد.

۶. خاصیت ضد الکتریسیته

آخرین مورد از مزایای استفاده از موکت آمفی تئاتر این است که این کف‌پوش خاصیت ضد الکتریسیته دارد. البته همه انواع موکت‌ها چنین قابلیتی ندارند و در زمان خرید باید به این موضوع توجه داشته باشید که از موکت‌هایی استفاده شود که خاصیت ضدالکتریسته داشته باشند.

باتوجه‌به اینکه در طول روز افراد زیادی در سالن سینما یا آمفی‌تئاتر رفت‌وآمد دارند می‌توان انتظار داشت که حجم الکتریسیته ساکن زیادی از طریق سایش کفش‌هایشان ایجاد شود. اگر کف‌پوش مورداستفاده خاصیت جذب الکتریسیته ساکن را نداشته باشد حجم زیاد آن ممکن است باعث وقوع اتفاقات ناگواری شود.

اگر مزایای استفاده از موکت در سینما، شما را برای خرید آن ترغیب کرده است، ما در مطلب دیگرمان با عنوان اصول انتخاب موکت سینما به نکات مهم در خرید آن اشاره کرده ایم.

مطلب مرتبط  ویژگی های موکت نمایشگاهی

نتیجه‌گیری

کف‌پوش مورداستفاده در سینماها یا آمفی‌تئاترها باید تمام خصوصیات و مزایای موکت سینما را داشته باشد؛ اما هیچ کف‌پوشی به جز موکت وجود ندارد که همه این موارد را به‌صورت یک جا داشته باشد. در نهایت باید اشاره کنیم که باتوجه‌به وسعت سالن‌های آمفی‌تئاتر یا سینما استفاده از کف‌پوش‌های مانند پارکت یا چوب کمی هزینه‌بر خواهد بود. در نقطه مقابل موکت علاوه بر همه مزایای عنوان شده قیمت تمام شده بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت و خرید موکت آمفی تئائر و سینما به فروشگاه زت کارپت مراجعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1