درباره عوامل موثر در کیفیت موکت بیشتر بدانید

عوامل موثر در کیفیت موکت | شرکت زت کارپت

موکت به عنوان یک کفپوش قدیمی در دنیا شناخته می شود. اگر چه در سال های اخیر کفپوش های بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه شد ، اما به دلیل تاثیر بسزای موکت در محیط همچنان این کفپوش طرفداران بسیار زیادی دارد. همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت موکت سازی هم دچار تغییرات بسیار اساسی شد و اکنون شاهد موکت هایی با جنس ، طرح و ویژگی های متفاوت هستیم. تمام افراد به دنبال این هستند که از میان موکت های موجود در بازار بهترین آن را انتخاب کنند. اما عوامل موثر در کیفیت موکت به چه چیزهایی بستگی دارد؟ ویژگی موکت خوب چیست؟

هر چند در هنگام خرید موکت ، فروشنده ها اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار می دهند اما بر آن شدیم تا در این مقاله به بررسی تخصصی ویژگی موکت خوب بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید موکت را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های یک موکت خوب | شرکت زت کارپت

معرفی ویژگی های تعیین کننده کیفیت موکت

بیشتر افراد به اشتباه فکر می کنند که هنگام خرید موکت باید تنها به ظاهر آن توجه کنند. در حالی که کیفیت موکت به موارد دیگری نیز بستگی دارد. مهم ترین عوامل تاثیر گذار در کیفیت موکت به شرح زیر است:

تاثیر جنس در کیفیت موکت

یکی از فاکتور های مهم تعیین کننده کیفیت موکت ، جنس آن است. موکت ها از لحاظ جنس در حالت کلی به دسته‎ های زیر تقسیم می شوند:

  • موکت با الیاف پشمی

با توجه به این که پشم ذاتا یک متریال نرم و انعطاف پذیر است باعث می شود که موکت پشمی نیز بسیار نرم باشد. از طرف دیگر الیاف پشمی موکت بعد از پا خوردن مجدد به حالت قبلی خود باز می گردند و رد پا روی آن باقی نمی ماند. علاوه بر این موارد موکت پشمی به عنوان عایق صدا عمل می کنند و صدا را به خوبی جذب می کنند. اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل خاصیت جذب بالای آب ، استفاده از موکت پشمی در مناطق مرطوب توصیه نمی شود.

  • موکت با الیاف پلی آمید
مطلب مرتبط  چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت

پلی آمید یکی از الیاف بسیار پر کاربرد است که از آن در ساخت موکت نیز استفاده می شود. پلی آمید به دلیل داشتن خاصیت هایی مانند مقاومت در برابر پیچ خوردگی ، قابلیت تمیز شوندگی بالا ، مقاومت زیاد در برابر کثیفی و داشتن حالت ارتجاعی زیاد باعث شده است تا به بهترین الیاف برای تولید موکت تبدیل شود. همچنین نه تنها کیفیت موکت پلی آمید بسیار مطلوب است بلکه از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه است.

  • موکت با الیاف اکرلیک

یکی از الیافی که جدیدا در صنعت موکت سازی از آن استفاده می شود ، اکرلیک است. الیاف اکرلیک از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به پشم است و از آن جایی که بسیار نرم است حس الیاف طبیعی را به انسان القا می کند. البته از آن جایی که الیاف اکرلیک از دوام زیادی برخوردار نیستند برای استفاده در مکان های پر تردد مانند هتل ها چندان توصیه نمی شوند.

  • موکت با الیاف پلی استر

پلی استر ، نوعی الیاف مصنوعی است. موکت های پلی استر دارای ظاهری جذاب هستند و از درخشندگی بالایی برخوردار هستند. همچنین الیاف پلی استر قابل بازیافت هستند و به همین دلیل یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی به شمار می روند که علاقه مند به محیط زیست هستند. علاوه بر این الیاف پلی استر جذب آب کمی دارند و به همین دلیل در برابر لکه بسیار مقاوم هستند.

موکت پلی استر | شرکت زت کارپت

تاثیر وزن ظاهری موکت

توجه به وزن ظاهری موکت در تشخیص کیفیت موکت بسیار موثر است. وزن الیاف در هر مترمربع از موکت ، وزن ظاهری موکت نامیده می شود. وزن بالای موکت نشان دهنده این موضوع است که کیفیت موکت مناسب است. اما نباید این موضوع را فراموش کرد، اگر چه وزن ظاهری بالی موکت ، ویژگی یک موکت خوب است اما نباید به عنوان تنها عامل برای انتخاب موکت در نظر گرفته شود.

مطلب مرتبط  4 ایده برای ترکیب کفپوش نرم و سخت

تراکم موکت و کیفیت آن

تراکم موکت یکی دیگر از مواردی است که تعیین کننده کیفیت موکت است. به شدت فشردگی بافت موکت ، تراکم گفته می شود. هر چقدر تراکم یک موکت زیاد باشد به این معنی است که نخ ها با فاصله بسیار کم از یکدیگر قرار گرفته اند. به همین دلیل موکت هایی با تراکم بالا دارای طول عمر بیشتری هستند. بنابراین داشتن تراکم موکت مناسب مهم ترین ویژگی موکت خوب است. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که هر چقدر تراکم یک موکت زیاد باشد از نرمی موکت کاسته خواهد شد.

آنچه باید درباره تراکم موکت بدانید این است که موکت با تراکم پایین به دلیل نرمی یک گزینه مناسب برای اتاق کودکان است، اما قطعا نسبت به یک موکت با ترام بالا در بازه زمانی کمتری دچار آسیب خواهد شد. در صورتی که هدف انتخاب کفپوش برای مکان هایی مانند ادارات، هتل ها و … است موکت با تراکم بالا انتخاب بهتری خواهد بود.

تاثیر قیمت موکت در کیفیت آن

قطعا همه افراد به دنبال خرید موکت با قیمت مناسب هستند. اما نباید فراموش کرد که موکت های ارزان همواره باعث کاهش هزینه نخواهند شد. زیرا در صورتی که کیفیت موکت خوب نباشد، مجبور به تعویض آن در کوتاه مدت خواهند شد که اصلا مقرون به صرفه نیست. بهترین راه انتخاب موکت با کیفیت با قیمت پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع موکت ایرانی و خارجی کافی است که در اینترنت کمی جستجو کنید و یا به موکت فروشی ها سری بزنید.

مطلب مرتبط  مزایا و معایب استفاده از موکت‌ تایلی اداری در فضای اداری

موکت حوب و با کیفیت | شرکت زت کارپت

سخن پایانی

در این مقاله به چند ویژگی موکت خوب اشاره کردیم. علاوه بر تمام موارد فوق ، توجه به کاربری موکت، هم بسیار مهم است. به عنوان مثال موکتی که برای اتاق خواب مناسب است قطعا برای راه پله انتخاب درستی نخواهد بود. از نظر شما کیفیت موکت به چه مواردی بستگی دارد؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی موکت خوب چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و برای خرید موکت با کیفیت می‌توانید به فروشگاه موکت زت مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1