روش های پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک و سنگ

روش های پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک و سنگ

بعد از جمع کردن موکت ها چه موکت مسکونی و چه موکت اداری، چگونگی پاک کردن چسب موکت از روی سطح زمین، سرامیک و سنگ یه دغدغه است. نصب موکت ها به طور کلی برای روی سطوح مختلف بتنی، سرامیکی و سنگی از یک چسب مخصوص خیلی قوی استفاده می شود. قوی بودن این چسب فقط در موقع چسباندن موکت حسن محسوب می شود و پاک کردن آن معضل بزرگی است. بعد از جمع کردن موکت ها، با لکه های چسب روی زمین مواجه می شوید که حالت ناخوشایندی دارند. در این مطلب از مجله زت موکت همراه ما باشید تا با  راهکارهای مختلف برای پاک کردن این لکه ها آشنا شوید.

نکات مهم برای پاک کردن چسب موکت از سنگ و سرامیک

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک حائز اهمیت است، آسیب نرساندن به سطح زمین است. برای پاک کردن این چسب به هیچ عنوان از مواد اسیدی یا شیمیایی استفاده نکنید. این مواد رویه سنگ و سرامیک را از بین می برند و موجب کاهش مقاومت آن می شوند. با استفاده ازمواد شیمیایی، بعد از مدتی سنگ و سرامیک دچار ترک خوردگی و شکستگی می شوند. به طور کلی اگر چسب موکت به طور اصولی پاک نشود، علاوه بر ایجاد خش روی سرامیک، موجب کدر شدن آن می شود.

پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک و سنگ

راهکارهایی برای از بین بردن چسب موکت

یکی از متداول ترین روش ها برای پاک کردن چسب موکت از روی سنگ و سرامیک، استفاده از کارتک های مخصوص است. برای پاک کردن این چسب به هیچ عنوان از وسایل نوک تیز یا سمباده استفاده نکنید. چون حتی سرامیک های مرغوب و با کیفیت هم با اشیاء نوک تیز خراب می شوند. در ادامه روش های خانگی برای از بین بردن چسب موکت را بررسی می کنیم.

  • برای پاک کردن چسب موکت از سطح سرامیک و سنگ، به یک فنجان آمونیاک و یک فنجان ماده شوینده نیاز دارید. این مواد را باید در یک سطل آب داغ حل کنید، به این ترتیب یک ترکیب قوی به دست می آید. سپس با یک برس ضخیم این مواد را با قدرت زیاد روی سطح مورد نظر بکشید. این کار را باید چندین بار انجام دهید تا چسب به طور کامل کنده شود. برای انجام این کار حتماً از دستکش و عینک استفاده کنید تا آسیبی نبینید. بعد از پاک شدن چسب، محل مورد نظر را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز، خشک کنید.
  • راهکار دیگر برای پاک کردن چسب موکت از سطح سنگ و سرامیک، نرم کردن چسب است. برای این کار باید مقداری آب جوش تهیه کنید و سپس یک حوله روی سطح مورد نظر بگذارید و آب جوش را روی آن بریزید. تمام سطح حوله باید با آب جوش خیس شود، بعد از ۵ دقیقه سطح سرامیک را با همان حوله تمیز کنید. این کار را تا زمانی که چسب به طور کامل کنده شود، ادامه دهید.

پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک و سنگ

سایر ترفندهای پاک کردن چسب موکت از روی سطوح

برای پاک کردن چسب موکت  از سطوح سرامیک و سنگ، می‌توانید از روش‌ها و ترفندهای زیر استفاده کنید:

۱- استفاده از اسفنج و آب گرم

برای پاک کردن چسب موکت از سطوح سرامیک و سنگ، یکی از روش‌های موثر استفاده از اسفنج و آب گرم است. در ابتدا، با یک اسفنج مرطوب و آب گرم، سطح سنگ یا سرامیک را به دقت تمیز کنید. این کار به حذف ذرات گرد و غبار و ناخالصی‌های سطحی کمک می‌کند و همچنین موکت را مرطوب می‌سازد.

سپس، با اسفنج دیگر و آب گرم، موکت را به آرامی مرطوب کنید. این مرحله باعث می‌شود چسب موکت نرم شده و به راحتی قابل پاک کردن باشد. حالا با دستکش‌های محافظ بپوشید و با حرکات دائری و ملایم چسب موکت را از سطح پاک کنید. برای پایان دادن به کار، از دستمال یا حوله خشک استفاده کنید تا سطح به طور کامل خشک شود. این روش نه تنها به پاک کردن چسب موکت کمک می‌کند بلکه به حفظ و نگهداری سلامت سطح سرامیک یا سنگ نیز کمک می‌کند. حتی با این روش، از اجرای یک تست کوچک در یک نقطه غیرقابل مشاهده پیشنهاد می‌شود تا از هر گونه آسیب به سطح اطمینان حاصل شود.

۲- استفاده از روغن طبیعی برای پاک کردن چسب موکت

استفاده از روغن طبیعی یک روش دیگر و موثر برای پاک کردن چسب موکت از سطوح سرامیک و سنگ می‌باشد. برای شروع، می‌توانید یک مقدار اندک از روغن طبیعی، مثل روغن مایعات، را مستقیماً بر روی چسب موکت بریزید. این کار باعث می‌شود چسب نرم شده و قابلیت پاک کردن آن افزایش یابد. پس از اعمال روغن، به مدت کوتاهی منتظر بمانید تا روغن تأثیر گذار شود و چسب موکت نرم شود.

حالا، با دستکش‌های محافظ، می‌توانید با حرکات دائری و ملایم چسب موکت را از سطح پاک کنید. پیشنهاد می‌شود از ابزارهای نرم و غیرخشنوده استفاده کنید تا از آسیب به سطح جلوگیری شود. سپس، با استفاده از یک دستمال یا حوله خشک، سطح را به دقت پاک کنید تا اثرات روغن برطرف شود و سطح به حالت خشکی باز گردد. این روش علاوه بر این که به پاکسازی چسب کمک می‌کند، از نظر ایمنی نیز مناسب است. همچنین، همواره تست کوچکی را در یک نقطه مخفی از سطح انجام دهید تا از تأثیر آن بر رنگ و بافت سطح مطمئن شوید.

۳- استفاده از استون

استفاده از استون یک روش مؤثر برای پاک کردن چسب موکت از سطوح سرامیک و سنگ می‌باشد. در این روش، می‌توانید از استون سنگی یا ناخن سنگی استفاده کنید. ابتدا، چسب موکت را به دقت با استفاده از استون یا ناخن سنگی پاک کنید. حرکات ملایم و دقیق در این مرحله به جلوگیری از خراشیدن یا آسیب دادن به سطح کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید چسب را تا حد زیادی از سطح جدا کنید.

سپس، پس از پاکسازی چسب با استفاده از استون، سطح را با آب و صابون تمیز کنید. این مرحله به حذف ذرات بقایای چسب و همچنین به تمیزی کلی سطح کمک می‌کند. حتماً از دستکش‌ها و وسایل حفاظتی استفاده کنید تا از آسیب به دست‌ها جلوگیری شود. همچنین، تست کوچکی در یک نقطه ناچیز از سطح انجام دهید تا از هرگونه تأثیر غیرمطلوب بر روی جلد سنگ یا سرامیک اطمینان حاصل شود.

استفاده از استون به عنوان یک ابزار خراش‌زن می‌تواند به صورت مؤثری چسب موکت را از سطح سرامیک و سنگ حذف کند. توجه به نحوه استفاده و حرکات دقیق می‌تواند به حفظ سلامت سطح و جلوگیری از آسیب دیدگی مفید باشد.

پاک کردن چسب موکت از روی سرامیک و سنگ

۴- استفاده از مواد حلال

استفاده از مواد حلال یکی از روش‌های کارآمد برای پاک کردن چسب موکت از سطوح سرامیک و سنگ است. مواد حلال معمولاً شامل مواردی مانند استون اسپیریت یا استون تینر هستند. برای اجرای این روش، ابتدا مواد حلال را به مقدار کمی بر روی چسب موکت بریزید. این کار باعث نرم شدن چسب می‌شود و فرآیند پاکسازی را آسان‌تر می‌کند.

بعد از اعمال مواد حلال، به مدت کوتاهی منتظر بمانید تا چسب نرم شود. سپس با استفاده از دستکش‌های محافظ، با حرکات دائری و ملایم چسب موکت را از سطح پاک کنید. از ابزارهای نرم و غیرخشنوده برای این کار استفاده کنید تا از خراشیدن یا آسیب دادن به سطح جلوگیری شود.

پس از پاکسازی چسب با مواد حلال، سطح را با آب و صابون تمیز کنید تا اثرات مواد حلال روی سطح از بین بروند و سطح به حالت تمیزی باز گردد. مهم است که همواره اقدام به تست کوچک در یک نقطه مخفی از سطح کنید تا از تأثیر مواد حلال بر رنگ یا بافت سطح اطمینان حاصل کنید. همچنین از ایمنی اشخاص و محیط اطراف همواره مراقبت کنید و در مکان‌های خوب تهویه شده این کار را انجام دهید.

پاک کردن چسب موکت با کفساب
پاک کردن چسب موکت با کفساب

جمع بندی

در این مطلب به دو روش خانگی برای پاک کردن چسب موکت اشاره کردیم. روش دیگر برای انجام این کار، استفاده از دستگاه کفسابی است. این دستگاه علاوه بر پاک کردن چسب از سطح سرامیک، موجب شفافیت سرامیک ها می شود. برای کار با این دستگاه، سطح زمین باید از انواع آلودگی و گرد و خاک تمیز شود. انتخاب روش برای پاک کردن چسب، بستگی به مقدار و نوع چسب دارد. به طور کلی بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از دستگاه کفسابی است.

فروشگاه زت موکت عرضه کننده انواع موکت درجه یک با کیفیت عالی است. برای خرید انواع موکت یا چسباندن آن می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. منم یه راه کار دارم چند منضوره بزنید با حوله یا دستمال پاک کنید کامل بعد چند بار کشیدن روی سرامیک و هر سطح دیگری حتی یخچال پاک میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1