بهترین جایگزین موکت چیست؟

جایگرین موکت | زت کارپت

موکت یکی از قدیمی‌ترین و ارزان‌ترین کفپوش‌هایی است که از سال‌ها قبل در منازل و محیط‌های اداری استفاده می‌شود. امروزه جایگزین‌های زیادی برای موکت وجود دارد که حتی جذابیتی مشابه با کفپوش‌های چوبی دارند. این جایگزین‌ها خیلی گران‌قیمت نیستند و بسته به محیطی که قصد دارید آن را کفپوش کنید، می‌توانید از بین آن‌ها موارد ایده‌آلی را بیابید. در این مطلب بهترین جایگزین موکت را بررسی می‌کنیم و انواع کفپوش را معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین جایگزین موکت | زت کارپت

آیا باید برای موکت دنبال جایگزین بود؟

همان‌طور که گفتیم موکت یکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌هایی است که به زندگی روزمره شغلی و معمولی ما راه پیدا کرده است. بنابراین اگر از انواع با کیفیت موکت استفاده کنید، هنوز کاربرد آن حفظ شده است. چون موکت‌ها معمولا دوام خوبی دارند و مقرون ‌به‌صرفه هستند، در نتیجه برای قسمت‌هایی از خانه مانند اتاق خواب گزینه خوبی به‌شمار می‌روند.

بهترین جایگزین موکت چیست؟

با پیشرفت فناوری انواع و اقسام کفپوش‌ها وارد بازار شده‌اند، پس یکی از دلایل جایگزین کردن موکت با سایر کفپوش‌ها قدیمی شدن آن‌ها است.

موکت‌ها خیلی زود لک می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها دشوار است، ممکن است در اثر شستشو رنگشان عوض شود و تغییر اندازه دهند. استفاده از کفپوش‌های جدید می‌تواند این مشکل را حل کند. آن‌ها خیلی راحت تمیز می‌شوند و از این لحاظ بهترین جایگزین موکت هستند.

از طرفی موکت‌ها می‌توانند حساسیت‌زا باشند. باکتری، گردوخاک و کثیفی‌هایی که در موکت وجود دارند، برای سلامتی مضر هستند. در نتیجه استفاده از موکت برای افرادی که آلرژی دارند مناسب نیست و باید آن‌ها را با سایر کفپوش‌ها جایگزین کرد.

یکی دیگر از معایبی که موکت دارد بوی بدی است که در اثر زمان ممکن است شکل گیرد. در مقابل نصب کفپوش این مشکل را رفع خواهد کرد. از لحاظ زیبایی نیز موکت به اندازه کفپوش‌های سرامیکی، چوبی و مرمرین شیک و جذاب نیست. امروزه کفپوش‌های بسیار زیبایی در طراحی داخلی به‌کار می‌روند و طرفداران زیادی دارند.

مطلب مرتبط  نکاتی که باید قبل از خرید موکت تایلی اداری بدانید

کفپوش بتنی، جایگزینی برای موکت

کفپوش بنتی | زت کارپت

اگر تصور می‌کنید کفپوش‌های بتنی تنها حالت دکوری دارند، بهتر است در عقیده خود تجدیدنظر کنید. در محصولات جدیدی که به بازار عرضه شده‌اند، کفپوش‌های بتنی ظاهری شبیه به چوب و مرمر دارند. حتی اگر طرفدار کفپوش‌های براق هستید، می‌توانید سطحی شیشه‌ای و براق از بتن داشته باشید.

این کفپوش‌ها بهترین جایگزین موکت هستند، چون به‌راحتی تمیز می‌شوند و مشکلاتی مانند شستشوی موکت را ندارند. کفپوش‌های بتنی اگر به‌خوبی عایق شوند، در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارند. همچنین خرید این کفپوش بسیار مقرون ‌به‌صرفه است.

از دیگر مزایای کفپوش‌های بتنی سازگاری آن‌ها با محیط زیست است. چون منابع طبیعی را از بین نمی‌برند و برای تولیدشان نسبت به سایر محصولات انرژی کمتری مصرف می‌شود.

شاید باورش سخت باشد اما کفپوش‌های بتنی روی کیفیت هوای داخل ساختمان تاثیر می‌گذارند، به‌شکلی که کیفیت هوا بهتر از خانه‌هایی است که با موکت فرش شده‌اند. چون بتن نه کپک می‌زند و نه حساسیت‌زا است، همچنین ترکیبات فرار آلی ندارد. بتن در برابر خورشید نیز مانند یک منبع ذخیره حرارت عمل می‌کند و گرما را در خود نگه می‌دارد.

کفپوش‌های چوب پنبه‌ای

کفپوش چوب پنبه ای | زت کارپت

همان‌طور که بتن‌های رنگارنگ می‌توانند به‌عنوان کفپوش استفاده شوند، چوب ‌پنبه نیز جدیدترین و بهترین جایگزین موکت است. فناوری‌های پیشرفته به کارخانه‌ها اجازه تولید کفپوش‌های جذاب با طرح چوب و مرمر را می‌دهند، البته این کفپوش‌ها مزایای چوب‌ پنبه را دارند.

یکی از مزایای این کفپوش‌ها حس کردن سطحی نرم زیر پا است. پس اگر مدت زمان زیادی در آشپزخانه روی پا می‌ایستید، استفاده از کفپوش چوب ‌پنبه‌ای گزینه مناسبی خواهد بود. چوب ‌پنبه عایقی طبیعی است، به‌همین خاطر گرما و سرما را عبور نمی‌دهد و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

مطلب مرتبط  نحوه بررسی کیفیت موکت اداری | 7 نکته کلیدی

چوب ‌پنبه پوست درختی است که پس از برداشته شدن، خود را ترمیم می‌کند و همچنین بسیار سازگار با محیط خواهد بود.

البته اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، این نوع کفپوش گزینه مناسبی نیست. چون ممکن است ناخن حیوان به سطح نرم آن آسیب بزند یا کودکتان آن را با وسایلش خراب کند. جابه‌جا کردن وسایل و مبلمان نیز می‌تواند به سطح این کفپوش آسیب بزند.

کفپوش بامبو، بهترین جایگزین موکت

کفپوش‌های بامبو از جنس چوب هستند، البته بامبو نوعی نی است و به‌سختی چوب نخواهد بود. کفپوش‌های بامبو در دو رنگ بلوند و کهربایی وجود دارند و به‌‌شکل عمودی یا افقی نصب می‌شوند.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت | زت کارپت

لمینت نیز بهترین جایگزین موکت محسوب می‌شود و بیشتر به این دلیل که ظاهری شبیه الوار و چوب دارد، مورد توجه قرار گرفته است. نصف کفپوش لمینت هزینه بالایی نخواهد داشت و یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین کفپوش‌ها برای مکان‌های با تردید کم است. همچنین، اگر کودک یا حیوان خانگی ندارید، این نوع کفپوش می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کفپوش‌های لمینتی رنگ‌های مختلفی دارند و یکی از مزایای دیگر آن‌ها نصب آسان است. البته تمیز کردن آن‌ها کمی دشوار است و باید آن‌ها را جارو و سپس تی بکشید. از طرفی یادتان باشد هر چند لمینت ضدلک است اما ضدآب نیست. یعنی اگر قطرات آب روی آن را به‌درستی خشک نکنید، کفپوش تاب بر می‌دارد و از قسمت‌های مجاور خود جدا می‌شود.

کفپوش لینولئوم

کفپوش لینولئوم | زت کارپت

یکی دیگر از انواع کفپوش لینولئوم است که یکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌هایی است که در میانه دهه ۸۰ به‌عنوان پوششی برای عرشه کشتی‌ها تولید شد و هنوز استفاده می‌شود. این کفپوش بهترین جایگزین موکت است و افرادی که از آن در خانه‌هایشان استفاده کرده‌اند، به‌ دوام بالای لینولئوم اشاره می‌کنند.

این کفپوش بسیار با محیط زیست سازگار است، ترکیبات آلی فرار ساطع نمی‌کند و حساسیت‌زا نیست. به‌همین خاطر در بسیاری از بیمارستان‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط  موکت یا سرامیک ؛ کدام یک گزینه مناسبی برای منزل است؟

کفپوش کاشی و سرامیکی

کفپوش‌هایی که از دسته کاشی‌ها هستند از مواد مختلفی درست می‌شوند، مانند سرامیک و چینی. کفپوش‌های سرامیکی برای خانه‌هایی که در مناطق گرمسیر هستند، بسیار ایده‌آل خواهند بود. چون سنگ ماهیت سردی دارد.

این نوع کفپوش در انواع لعابی، بدون لعاب، مات و براق تولید می‌شود و طرح‌های مختلفی مانند طرح آجر، سنگ و چوب دارد.

کفپوش‌های سنگی

کفپوش سنگی | زت کارپت

این نوع کفپوش کمی لاکچری و گران‌قیمت است و نصب آن نیز هزینه بیشتری نسبت به سایر کفپوش‌ها دارد. سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ کوارتز، سنگ کورین و تراوتن از رایج‌ترین سنگ‌های استفاده شده در این کفپوش‌ها هستند.

کفپوش‌های سنگی بر اساس کیفیتشان، قیمت‌های مختلفی دارند و برای قسمت‌های متفاوت ساختمان مانند اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و حمام به‌کار می‌روند.

کفپوش وینیل

کفپوش‌های شیک وینیل، به‌خصوص کفپوش‌هایی که شبیه چوب هستند در سال‌های اخیر بیشترین فروش را داشته‌اند. کفپوش وینیل در مقابل نم و لک مقاوم است، به‌راحتی پاک می‌شود و دوام بالایی دارد.

سخن نهایی:

انتخاب کفپوش کاملا به سبک زندگی فرد بستگی دارد. اگر می‌خواهید موکت را با کفپوش دیگری جایگزین کنید، باید گفت فناوری تولید کفپوش بسیار پیشرفت کرده است. در نتیجه می‌توانید بهترین جایگزین موکت را انتخاب کنید.

داشتن حیوان خانگی و فرزند یا رفت‌و‌آمد زیاد می‌تواند کفپوش را از بین ببرد. پس برای انتخاب کفپوش مناسب در کنار این موضوع به ضدحساسیت بودن آن نیز دقت کنید و فردی در محیط مورد نظرتان حساسیت نداشته باشید. همچنین اگر کودک یا افراد مسن در خانه هستند، باید به امنیت آن‌ها نیز توجه کنید و این مورد را در اولویت قرار دهید. پیشنهاد می‌شود در صورت داشتن حیوان خانگی از انواع موکت مناسب حیوان خانگی استفاده کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1