موکت تایل اداری و ویژگی های آن

بررسی موکت تایل اداری و ویژگی های آن | شرکت زت کارپت

ایجاد فضا و دکوراسیون زیبا یک ویژگی مهم برای بسیاری از اماکن است. برای این که در یک فضا یا محیط بتوان دکوراسیون خلاقانه و مناسب ایجاد کرد در ابتدا بهتر است کف پوش سالن یا محیط را مد نظر قرار داد. استفاده از موکت تایل باعث می شود یک فضای مناسب برای اجرای انواع دکوراسیون ها مهیا شود. یکی از کاربرد های مهم موکت تایل در ادارات است. موکت تایل اداری به دلیل استحکام و طول عمر مناسب یک گزینه بسیار مناسب برای مکان های پر رفت و آمد است.

در این مقاله به بررسی یکی از مهترین انواع موکت تایل ، یعنی موکت تایل های اداری و مزایا و مهایب آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

موکت تایل اداری | شرکت زت کارپت

کاربرد موکت تایل در فضای اداری

موکت تایل یکی از انواع موکت هایی است که به عنوان موکت مدلاور و مربعی شهرت دارد و امروزه در بسیاری از محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. این موکت ها برای استفاده از محیط های تجاری ، اداری ، سالن های ورزشی و منازل کاربرد دارند.

موکت تایل اداری بر عکس موکت های رولی دارای تعدادی قطعات است که به صورت تایل و مربع در کنار هم قرار می گیرند. این موکت ها علاوه بر شکل مربع دارای اشکال دیگر مستطیل ، مثلث و شش گوشه نیز هستند که با توجه به مکان مورد استفاده می توان شکل مورد نظر را انتخاب کرد.موکت تایل اداری معمولا به شکل مربعی و با ابعاد ۵۰ در ۵۰ سانتی متر هستند، آن ها شامل یک زیره پلاستیکی ضخیم هستند. این قطعات را در کنار هم می چینند و فضا را پوشش می دهند.

با استفاده از موکت تایل در فضا های اداری علاوه بر ایجاد یک فضای زیبا می توان سر و صدای حاصل از قدم زدن و رفت و آمد مراجعان را کمتر کرد. از طریق چیدمان موکت می توان فضای عبوری را به مراجعه کنندگان نشان داد. موکت تایل با کنترل دما و بهره وری انرژی فضای مطلوب و دنجی را برای کارکنان و همچنین مراجعه کنندگان ایجاد می کند.

تنوع موکت تایل اداری

موکت تایل دارای انواع مختلف است که هر کدام رنگ و شکل بخصوصی دارد. در سال های اولیه تولید ، این موکت ها مربع شکل بودند ؛ اما در حال حاضر برند های مختلفی این نوع موکت در داخل و خارج از کشور فعالیت گسترده ای دارند و طرح های متنوعی را ارائه می دهند. اشکال متفاوتی از تایل ها به صورت نواری ، مربعی ، مستطیل ، لوزی و حتی طرح های پازلی وجود دارند.

همچنین رنگ های متنوع این نوع موکت ، جذابیت قابل ملاحظه ای دارد که نظر بسیاری از مراجعه کنندگان را به خود جلب می کند. این موکت های دارای انواع نقوش ، طرز چیدمان و طراحی های متنوع است که بر طبق هر سلیقه ای می توان ان را تنظیم کرد.

بررسی تنوع موکت تایل اداری | شرکت زت کارپت

مزیت های موکت تایل اداری

در انتخاب انواع موکت اداری موضوعی که اهمیت زیادی دارد، توجه به ویژگی های مثبتی است که آن موکت به دنبال دارد. این موضوع کمک میکند تا افراد انتخاب معقول تری در این زمینه داشته باشند. در ادامه به ۵ مورد از مهم ترین مزایای موکت تایل اداری اشاره خوهیم کرد.

  • از آنجایی که موکت اداری در معرض رفت و آمد زیادی است، باید از دوام بالایی برخوردار باشند. موکت تایل اداری یکی از بهترین کفپوش ها برای این منظور است زیرا این نوع موکت در برابر سایش مقاومت بالایی دارد. همچنین به دلیل انعطاف پذیری بالا کمتر دچار ترک خوردگی و شکست می شوند.
  • یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این موکت ها نصب آسان آن است که با چیدن تایل ها در کنار هم در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. به دلیل آن که موکت تایل شامل قطعات جداگانه است اگر قسمتی از آن آسیب ببیند به جای تعویض کل موکت می توان فقط همان قسمت را تعویض کرد که این قابلیت سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.
  • از نظر نظافت و تمیز کردن، این موکت بر بسیاری از انواع موکت ها ارجحیت دارد زیرا در صورت کثیف شدن یک قسمت به راحتی می توان قسمت مورد نظر را جدا کرد و آن را شستشو داد.
  • برخلاف بسیاری از موکت ها که حمل و نقل آن ها تا حدی مشکل است و انتقال آن از مسیر های باریک ممکن است خسته کننده باشد، حمل و نقل این موکت ها آسان است و شما را دچار زحمت نمی کند. از دیگر مزیت های موکت تایل اداری ، رنگ و طراح های متنوع آن است که متناسب با فضای مورد می توان آن را انتخاب و نصب کرد.
  • چیدمان موکت تایل اگر به صورت اصولی و هنرمندانه انجام شود می تواند طرح های بسیار جالبی را به نمایش بگذارد. بی پایان بودن طرح های ایجاد شده با موکت تایل یکی از ویژگی های منحصربفرد و جزء مزیت مهم این موکت هاست.

معایب موکت تایل اداری

موکت تایل اداری مانند بسیاری از المان های دیگر در صنعت طراحی دکوراسیون در کنار مزیت هایی که دارند، دارای برخی معایب نیز هستند. از معایب این موکت ها می توان به آشکار بودن درز بین تایل ها و یک پارچه نبودن سطح آن ها اشاره کرد. اگر بخواهید موکت تایل با قیمت ارزان خریداری کنید ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد و مجبور شوید در آینده هزینه های بیشتری صرف این کار کنید.

از طرف دیگر در صورتی که نصب موکت تایل به درستی انجام نشوند می تواند در صورت تردد و رفت و آمدهای زیاد در محیط اداری جابه جا شوند که از نقاط ضعف آن ها به حساب می آید.

ویژگی های موکت تایل اداری | شرکت زت کارپت

قیمت موکت تایل اداری

در سال های اخیر موکت تایل در تنوع های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. قیمت موکت تایل اداری به فاکتور های زیادی بستگی دارد. نوع الیاف استفاده شده در موکت یکی از مهم ترین موارد تعیین کننده قیمت است. هنگام انتخاب موکت باید به این نکته توجه داشت که در صورت نداشتن کیفیت مناسب ، از طول عمر بالایی برخوردار نخواهند بود. به همین خاطر بهترین گزینه خرید موکت های تایل اداری با کیفیت و قیمت مناسب است.

کلام آخر

همانطور که احتمالا در این مطلب هم متوجه شدید، موکت تایل یکی از پرکاربردترین انواع موکت برای محیط های اداری و تجاری محسوب میشود. این میزان محبوبیت در این نوع از موکت ها به قابلیت شخصی سازی آن در طرح ها و رنگ های مورد نظر افراد بر میگردد.

مجموعه موکت زت با در اختیار داشتن تیمی مجرب از متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی امکان طراحی و اجرای انواع موکت های تایل و رول اداری را دارد. همچنین زت کارپت با در نظر گرفتن ماهیت و نیازهای فضای اداری شما امکان ارائه مشاوره تخصصی به شما را نیز دارد. از این طریق شما در هنگام خرید موکت اداری میتوانید اطمینان حاصل کنید که همه جوانب در انتخاب شما در نظر گرفته شده اند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1