از بین بردن انواع لکه سوختگی موکت

لکه سوختگی موکت | شرکت زت کارپت

یکی از مشکلات عمده ای که ممکن است در طول زندگی حداقل یک یا چندین بار برای همه ما اتفاق بیافتد ، سوختن موکت یا فرش است. در برخی موارد ممکن است که لکه های ناشی از سوختگی به راحتی برطرف و تمیز نشود و مجبور باشید که کل موکت را تعویض کنید؛ اما در صورتی که لکه سوختگی موکت کم و عمقی نباشد ، حتی با راه حل های خانگی هم می توانید به راحتی آن ها را برطرف کنید. در این مقاله با انواع لکه سوختگی موکت و روش های از بین بردن این لکه ها آشنا می شویم. با یادگیری و انجام این روش ها از پرداخت هزینه های زیاد برای تعویض موکت یا استفاده از نیروی متخصص بی نیاز خواهید شد.

انواع سوختگی های موکت

در محیط منزل و حتی محیط کار ایجاد سوختگی در قسمت های مختلف موکت یا فرش امری اجتناب نا پذیر است. در برخی موارد به راحتی می توانید لکه سوختگی موکت را از بین ببرید. به گونه ای که به هیچ وجه جای سوختگی مشخص نباشد. اهمیت مطالعه این روش ها کمک می کند تا از پرداخت هزینه های گزاف بی نیاز شوید.

به طور کلی سوختگی موکت به چندین دسته زیر تقسیم می شود که برای هر کدام می توانید با استفاده از روش هایی که معرفی می کنیم ، برطرف کنید:

  • سوختگی موکت با اتو
  • لکه سوختگی موکت با سیگار
  • سوختگی با شمع
  • سوختگی با قابلمه
  • سوختگی با زغال

لکه سوختگی موکت با اتو | شرکت زت کاپت

چگونه لکه سوختگی موکت را از بین ببریم

با توجه به افزایش قیمت موکت هایی که امروزه در بازار عرضه می شود ، ایجاد هر گونه لکه یا سوختگی ممکن است که مجبور شوید مجددا برای خرید موکت اقدام کنید. برخی از لکه های سوختگی که بر اثر بی احتیاطی ، حواس پرتی یا هر دلیل دیگری ایجاد می شود را به راحتی می توانید با روش های خانگی و بدون نیاز به افراد متخصص به راحتی برطرف کنید.

مطلب مرتبط  چطور لکه های مختلف را از روی موکت پاک کنیم؟

برخی از انواع لکه سوختگی موکت موارد زیر است. در ادامه روش های مطمئن برای برطرف کردن و از بین بردن لکه های روی موکت را به طور کامل شرح می دهیم که همچنین باعث افزایش طول عمر موکت می‌شود.

  • رفع سوختگی موکت با اتو

برای برطرف شدن لکه سوختگی موکت با اتو ، اگر لکه آن زرد رنگ شده و زیاد عمیق نیست می توانید از پیاز استفاده کنید. در این روش پیاز را به دو قسمت تقسیم کرده و هر دو تکه را روی موکت قرار دهید و به آرامی روی موکت بکشید.

  • رفع لکه سوختگی موکت با سیگار

برای از بین بردن جای سوختگی ، ابتدا با استفاده از یک کاغذ سمباده ، به آرامی روی قسمت سوختگی بکشید تا پرز های ریز سوخته شده از سطح موکت جدا شود. در صورتی که مقداری از سوختگی پس از سمباده کشیدن هم روی موکت باقی ماند ، با استفاده از قیچی کوچک پرز های سوخته شده را کوتاه کنید. سپس با جارو پرز ها را جمع کنید.

لکه سوختگی موکت با سیگار | شرکت زت کارپت

  • رفع لکه زرد سوختگی موکت

در برخی موارد نیز ممکن است به دلیل ریختن غذا یا چای روی موکت لکه های زرد ایجاد شود. این مشکل نیز با یک روش خانگی هم لکه زرد را از بین می برد. مقداری از سوختگی باز هم باقی ماند ، یک ترکیب یک به ده آب اکسیژنه و آب مخلوط کنید و روی لکه زرد به آرامی با استفاده از یک پارچه روی موکت بکشید.

  • رفع لکه سوختگی موکت با زغال

برای رفع این لکه نیز مانند روش قبلی ، ابتدا با استفاده از یک کاغذ سمباده به آرامی آن را روی قسمت سوختگی بکشید.

مطلب مرتبط  کاربرد دستگاه اسپری وک در شستشوی موکت

با این کار پرز های کوتاه و بلند سوخته شده از سطح موکت جدا می شود. اگر لکه سوختگی باقی ماند ، با استفاده از قیچی پرز ها را کوتاه کنید و سپس با جارو جمع کنید. پس آن با استفاده از شامپو فرش ، آن را روی قسمت سوخته شده ریخته و اجازه دهید خشک شود.

پس از آن مجدد روی آن را جارو برقی بکشید تا سطح آن یک دست شود.

  • بر طرف کردن لکه سوختگی با قابلمه

اگر میزان سوختگی با قابلمه زیاد باشد ، با استفاده از روش های بالا به راحتی لکه های زرد روی موکت برطرف خواهد شد؛ اما اگر سوختگی خیلی کم باشد و فقط مقداری از جای سوختگی زبر شده باشد مقداری یخ بردارید و روی قسمت سوخته شده بکشید.

پس از خشک شدن روی قسمت سوخته را شانه کنید تا یک دست شود.

  • برطرف شدن لکه سوختگی با شمع

برای رفع سوختگی موکت با فرش ، قسمت سوخته شده را با استفاده از یک قاشق بتراشید تا ابتدا شمع ها از روی محل سوختگی موکت جمع شود. سپس یک پارچه سفید روی قسمت سوخته شده قرار دهید و با حرارت پایین اتو روی آن بکشید.

پس از این که باقی مانده شمع ها روی پارچه جمع شد ، پارچه را بردارید.

لکه سوختگی موکت با شمع | شرکت زت کارپت

  • از بین بردن لکه های موکت پشمی

یکی از مواردی که بیشتر از موکت های پرز کوتاه دیده می شود ، لکه سوختگی و سوختن با ابزار مختلف موکت پشمی است.

برای از بین برد لکه های موکت پشمی نیز می توانید از سایر روش هایی که در بالا به آن ها پرداخته شد ، استفاده کنید. این روش برای موکت های پشمی هم یکسان است؛ اما در صورتی که لکه ها بیشتر بود می توانید برای رفع آن از آب ولرم هم استفاده کنید.

مطلب مرتبط  راهکارهای از بین بردن لکه موکت اداری

استفاده از آب ولرم برای موکت پشمی بر خلاف سایر موکت ها آسیبی به آن نمی رساند. همچنین توجه داشته باشید که برای پاک کردن لکه موکت عمیق تر به هیچ وجه از لکه بر های قلیایی و آمونیاک استفاده نکنید. این مواد به بافت موکت آسیب می رساند. اگر برای لکه های کم از شامپو فرش یا آب استفاده کردید ، با استفاده از سشوار محل را سریعا خشک کنید. خیس ماندن طولانی مدت موکت میزان لکه ها را افزایش می دهد.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1