موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی

موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی | شرکت زت کارپت

موکت تایل مدولار نسل جدید موکت است. همان طور که از نام آن پیداست ، از تایل های جداگانه تشکیل شده است. تفاوت اصلی این موکت با موکت‎های معمولی ، همین تایل های مربعی ، مثلثی یا چندگوشه هستند که مانند قطعه های پازل کنار هم قرار می گیرند. در این مقاله همه آنچه درباره موکت تایل مدولار و مزیت های استفاده از آن می خواهید بدانید ، با شما در میان می گذاریم.

موکت تایل مدولار چیست؟

بعضی ها هنگام خرید موکت برای خانه ، یا ساختمان های اداری و واحدهای تجاری ، بدون هیچ تحقیقی ، یک راست به سراغ موکت های سنتی می روند ، اما موکت تایل مدولار کف پوش نسبتا جدیدی است که طرف داران زیادی هم پیدا کرده است. با این موکت می توانید با صرف کمترین هزینه و زمان ، کف خانه و محل کار خود را بپوشانید.

موکت مدولار نوآوری را به محل موردنظرتان می آورد و فرایند بازسازی خانه یا ساختمان را راحت تر می کند. این موکت گوشه کنار اتاق ها را به خوبی می پوشاند و ظاهر شیکی هم دارد. هزینه آن نسبت به موکت های معمولی کمتر خواهد شد و نصب آن هم زمان کمتری می برد.

این نوع موکت همان طور که از نامش پیداست ، از تایل ها یا قطعه های کوچکی تشکیل شده که به شکل های مختلف مربعی ، سه گوش و چندضلعی هستند. این قطعه های کوچک تا جایی که شما نیاز داشته باشید ، کنار هم قرار گرفته و کف محل موردنظرتان را می پوشانند ، هر قدر و به هر شکلی که باشد.

مطلب مرتبط  15 برند موکت اداری ایرانی و خارجی از بین بهترین ها

موکت تایل مدولار چیست؟ | شرکت زت کارپت

مزایای موکت مدولار در دکوراسیون داخلی

کسانی که یک بار از موکت تایل مدولار استفاده کرده و مزایای آن را دیده اند ، دیگر سراغ کف پوش ها و موکت های معمولی نرفته اند. این موکت که نوآوری در دنیای کف پوش محسوب می شود مزایای فراوانی دارد که به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • این موکت از قطعه های کوچک تشکیل شده ، بنابراین حمل آن بسیار آسان است؛
  • در راهروهای باریک ، فضاهای کوچک ، داخل کمد دیواری ها و هر جایی که نصب موکت های معمولی دشوار بود ، به آسانی نصب شده و آنجا را می پوشانند؛
  • این موکت ها را در هر اندازه و شکلی می توانید سفارش بدهید؛ حتی به بدفرم ترین شکل های ممکن؛
  • در صورت کثیف شدن ، سوختگی یا پارگی قسمتی از موکت ، نیازی به برداشتن یا تمیز کردن کل موکت نیست ، بلکه فقط همان تایل موردنظر تعویض می شود.

شاید مهم ترین مزیت موکت تایل مدولار نسبت به موکت های معمولی را بازبودن دست طراح دکوراسیون داخلی بدانیم. طراح داخلی می تواند از این موکت به هر شکل و در هر فضایی استفاده کرده و فضای جذاب و منحصر به فردی درست کند.

نکته مهم اینکه موکت مدولار به خاطر حمل آسان ، و مصرف سوخت کمتر برای جابه جایی ، موکت یا کف پوش سبز هم محسوب می شود. در فرایند انتقال و نصب آن ، آسیب کمتری به واسطه مصرف سوخت های فسیلی توسط خودروهای باربری به طبیعت وارد می شود.

مطلب مرتبط  معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن

مزایای موکت تایل مدولار | شرکت زت کارپت

انواع موکت تایل مدولار

موکت مدولار با جنس های مختلفی تولید می شود؛ پس بهتر است پیش از اقدام به خرید ، با انواع الیاف موکت آشنا بشوید. جنس الیاف موکت ارتباط مستقیمی با نوع کاربری آن دارد. بعضی الیاف مناسب محل های پررفت وآمد نیستند و پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهند.

انعطاف موکت و جذب آلودگی هم جنس الیاف آن بستگی دارند. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که موکت تایل مدولار گاهی اوقات از چند الیاف مختلف تولید می شود. رایج ترین الیاف در تولید این موکت ها این ها هستند:

الیاف پلی استر در موکت مدولار

پلی استر از رایج ترین الیاف در تولید این نوع موکت است. انعطاف پذیری و استقامت بالای این الیاف در برابر آلودگی ، از مهم ترین مزایای آن هستند. پاک کردن لکه های روی این الیاف هم راحت است؛ البته باید مراقب لکه های روغنی باشید!

موکت مدولار با الیاف پلی پروپیلن

خاصیت ارتجاعی الیاف پلی پروپیلن کمتر از سایر الیاف است ، اما در عین حال مقاومت بالایی در برابر لکه ، فشار و رطوبت دارند. این ویژگی ها باعث شده قیمت موکت تایل مدولار با الیاف پلی پروپیلن ، کمتر از سایر الیاف موجود در بازار باشد.

تایل مدولار با الیاف پلی امید

طول عمر بالا ، تمیز کردن آسان ، پرزدهی کم و استقامت زیاد در برابر سایش و آلودگی ، از مهم ترین مزایای موکت مدولار با الیاف پلی امید هستند. الیاف پلی امید قابلیت ارتجاعی بسیار بالایی دارند و به راحتی از هم باز نمی شوند.

مطلب مرتبط  کدام موکت اداری مناسب دفتر کار شما است

الیاف پشم در موکت مدولار

بهترین موکت تایل مدولار موجود در بازار ، با الیاف پشمی تولید می شود. نرمی و انعطاف پذیری ، لطافت و در عین حال استقامت موکت پشمی بسیار بالاست. به همین خاطر قیمت موکت پشمی مدولار نسبت به سایر الیاف موجود در بازار بالاتر است.

انواع موکت تایل مدولار | شرکت زت کارپت

جمع بندی

موکت تایل مدولار از تایل ها یا قطعه های کوچکی تشکیل شده که به شکل های مختلف تولید شده ، کنار هم قرار گرفته و هر فضایی را می پوشانند. در این مقاله درباره موکت مدولار و انواع الیاف به کاررفته برای تولید این موکت در ایران توضیح دادیم.

از مهم ترین مزایای موکت تایل مدولار نسبت به موکت های معمولی هم می توان به قابلیت جابه جایی و نصب راحت ، تنوع بالا در اندازه و طرح ، و پوشش فضاهای کوچک یا بدفرم اشاره کرد. نکته مهم اینکه اگر جایی از این موکت ها کثیف شده نیاز به شست و شوی موکت ندارد ، بلکه همان قطعه موردنظر را تعویض می کنید و موکت دوباره مثل روز اول می شود!

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1