شناخت ۵ مورد از سبک های دکوراسیون هتل

سبک دکوراسیون هتل | زت کارپت

این روزها بحث توریسم و گردشگری در کشورهای مختلف جهان بسیار مطرح است و بعضی از آن‌ها حتی اقتصاد خود را بر پایه درآمدهای حاصل از گردشگری بنا نهاده‌اند. برای جذب توریست لازم است پیش‌زمینه‌هایی مانند محل اقامت فراهم باشد. برای این منظور هیچ مورد بهتر از هتل‌هایی نیستند که بتوانند به طور کامل به همه‌ی نیازهای ما برای اقامت یک توریست را فراهم کنند. اهمیت سبک های دکوراسیون هتل و حتی نمای بیرونی آن باعث شده تا برای ساخت یک هتل از معماران و طراحان باتجربه‌ای استفاده شود.

این کار ممکن است هزینه‌های زیادی در پی داشته باشد، اما می‌توان به شکل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به آن نگاه کرد که در آینده همه سرمایه به‌واسطه جذب مسافر برگشت خواهد داشت.

اهمیت دکوراسیون داخلی برای یک هتل

نمای بیرونی و نورپردازی‌های بیرون یک هتل اولین چیزی است که مسافران با آن روبرو می‌شوند و قطعاً روی برداشت آن‌ها از کلیت این مکان تأثیر خواهد داشت. اما اگر کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این دکوراسیون داخلی هتل است که تأثیر اصلی را روی مسافران خواهد گذاشت. خود را در جایگاه شخصی تصور کنید که می‌خواهد وارد یک هتل شود؛ اولین نکته‌ای که نظرتان را جلب می‌کند، نمای بیرونی است، اما آیا در این مرحله می‌توانید بگویید که این هتل کیفیت خوبی دارد یا خیر؟

بی‌شک جواب منفی است؛ چرا که برای این منظور باید در آن هتل اقامت داشته باشید. اینجاست که نقش سبک‌های دکوراسیون هتل مشخص می‌شود و می‌توان گفت که بخش بزرگی از تجربه مثبت یا منفی هر مسافر از یک هتل در واقع مربوط به همین بخش است. بی‌شک کیفیت خدمات و رسیدگی پرسنل هتل هم در این موضوع تأثیر زیادی دارند، اما اهمیت این دو پارامتر تقریباً به یک اندازه است.

همه ما زمانی یک هتل را به‌عنوان محل اقامت انتخاب می‌کنیم که به‌اندازه کافی نظرمان را جلب کرده باشد و تا حدودی آن را شبیه به خانه خود ببینیم. هرچند این خانه موقتی خواهد بود، اما باز هم باید فاکتورهایی داشته باشد که تصور خانه بودن برای مسافران ایجاد شود.

وقتی صحبت از فاکتورهای دکور یک هتل می‌شود در واقع داریم درباره سبک‌های دکوراسیون هتل صحبت می‌کنیم؛ چرا که با تغییر رنگ، وسایل یا حتی چیدمان داخلی یک هتل، می‌توان سبک‌های متفاوتی را ایجاد کرد که هرکدام اثرات مثبت و منفی خود را دارند.

انواع سبک های رایج برای دکوراسیون هتل

ایده دکوراسیون هتل | زت کارپت

همان‌طور که اشاره کردیم با تغییر المان‌ها، رنگ دیوارها و کف‌پوش‌ها یا تغییر چیدمان می‌توان سبک‌های جدید ایجاد کرد؛ اما این موضوع به معنای این نیست که می‌توان بی‌قاعده و قانون این کار را انجام داد. مشخصاً مانند هر بخش دیگر یک هتل، طراحی سبک های دکوراسیون هتل هم اصول و استانداردهای مشخصی دارد.

تا امروز سبک‌های بسیار متفاوتی برای دکور داخلی یک هتل ارائه شده‌اند که از میان آن‌ها چند مورد محبوبیت بیش‌تری دارند. لازم است اشاره کنیم که همه این سبک‌های معروف طبق استانداردهای مشخصی طراحی می‌شوند و جایگاه هر المان در آن‌ها کاملاً مشخص است.

۱.سبک مدیترانه‌ای – اسپانیایی

هتل مدیترانه ای | زت کارپت

هتل‌های ساحلی و آن‌هایی که در نزدیکی دریا احداث می‌شوند، عموماً از این سبک دکوراسیون استفاده می‌کنند که همخوانی خوبی با محیط اطرافشان دارد. از مشخصه‌های اصلی این سبک می‌توان به تأثیرات واضح معماری یونانی، اسپانیایی و ایتالیایی اشاره کرد. در این هتل‌ها عموماً سقف‌ها به شکل سفالی یا آجری هستند و طاق‌نماهایی سنتی در کنار بالکن‌های بزرگ به کار می‌روند.

در این سبک هتل‌ها عموماً دیوارهای به رنگ‌های فیروزه‌ای، آجری یا قهوه‌ای روشن هستند. این موضوع در مورد مبلمان و دیگر اجزای به‌کاررفته در سبک مدیترانه‌ای – اسپانیایی هم وجود دارد. به‌عنوان کف‌پوش در بیش‌تر این هتل‌ها از موکت‌هایی با رنگ‌های نسبتاً روشن و طرح‌های هندسی استفاده می‌شود که زیبایی محیط را چندبرابر می‌کنند.

۲.سبک آرت دکو

هتل با سبک آرت دکو | زت کارپت

یکی از متفاوت‌ترین سبک های دکوراسیون هتل را می‌توان آرت دکو دانست. این سبک برای خود لهجه و هویت خاصی دارد که در کم‌تر سبکی می‌توان مثالش را دید. کسانی عموماً از آرت دکو استقبال می‌کنند که به دنبال یک دکوراسیون مجلل و البته کلاسیک باشند. در واقع آرت دکو نوعی سبک ترکیبی است که در بهینه‌ترین حالت ممکن دو طرح را با هم تلفیق کرده است.

مشخصه اصلی این سبک، تقارن در طرح‌ها، رنگ‌ها و حتی ابعاد المان‌های به‌کاررفته در آن است. این موضوع در واقع هویت اصلی آرت دکو را بیان می‌کند. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به رنگ‌های جسورانه و طرح‌های متنوع اشاره کرد که شاید پیش‌ازاین تصور می‌شد برای یک هتل مناسب نیستند. به‌عنوان کف‌پوش در این سبک عموماً از پارکت یا حتی چوب استفاده می‌شود، اما برای جان بخشیدن به محیط از موکت‌هایی با ابعاد کوچک در آن استفاده می‌شود.

۳.سبک کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک | زت کارپت

جالب است بدانید که بخش الهام‌بخش این سبک در واقع معماری داخلی ساختمان‌های یونان باستان بوده است. البته که در گذر زمان تغییرات زیادی در آن به وجود آمده‌اند. هنوز هم بسیاری از هتل‌های هستند که از این طرح استقبال می‌کنند و چنین محیط‌هایی در واقع برای گذراندن تعطیلات هم بسیار مناسب خواهند بود.

مشخصه اصلی این سبک در واقع ایجاد تعادل میان همه المان‌هایی است که در آن به کار رفته‌اند. استفاده از چوب برای سبک کلاسیک بسیار رایج است و عموماً از طراحی‌ها و کنده‌کاری روی این چوب‌ها استقبال می‌شود. استفاده از رنگ‌های نسبتاً تیره و به‌کاربردن تابلوهای نقاشی یا آثار هنری هم از دیگر مشخصه‌های این سبک هستند. به‌عنوان کف‌پوش در این سبک، موکت کارایی زیادی دارد و بیش‌تر از موکت‌های ساده و بدون طرح برای آن استفاده می‌شود.

۴.سبک مدرن

هتل مدرن | زت کارپت

سبک مدرن در واقع به دنبال استفاده بهینه از همه المان‌ها و رنگ‌هایی است که در دکور به کار می‌روند و سعی دارد تا آن‌ها در بی‌آلایش‌ترین حالت ممکن در کنار هم قرار دهد. به همین منظور هم می‌توان استفاده خطوط ساده و زیبا و رنگ‌هایی که آرامش زیادی در محیط ایجاد می‌کنند از جمله مشخصه‌های اصلی این طرح دانست. این سبک هم برای اتاق‌های کوچک، هم برای محیط‌هایی مانند هتل‌ها مناسب خواهد بود.

عموماً در این سبک از کف‌پوش‌های ترکیبی استفاده می‌شود. به بیانی ساده‌تر دو یا چند نوع کف‌پوش به شکل متعادل در کنار هم استفاده می‌شوند و عموماً یکی از این موارد را موکت‌ها تشکیل می‌دهند. البته باتوجه‌به ماهیت این سبک می‌توان انتظار داشت که موکت‌هایی با طرح و رنگ‌های روشن مناسب نیستند و بهترین انتخاب‌ها، موکت‌هایی با رنگ‌های خنثی و بدون طرح هستند.

۵.سبک مونو کروم

هتل مونوکروم | زت کارپت

این روزها یکی از سبک‌های دکوراسیون هتل که شهرت زیادی پیدا کرده، سبک مونو کروم است. این سبک یک ایده واحد دارد و آن هم استفاده از تونالیته روشن و تیره یک رنگ برای کل محیط داخلی یک هتل است. انتخاب رنگ بستگی به سلیقه مالک هتل و البته شرایط محیط دارد. همه رنگ‌ها را می‌توان در این سبک استفاده کرد، اما عموماً رنگ‌های خنثی طرفداران بیش‌تری دارند.

برای این سبک انواع کف‌پوش‌ها قابل استفاده هستند و یکی از بهترین گزینه‌ها، موکت است. موکت‌ هتلی ساده با رنگی مطابق با رنگ اصلی دکوراسیون می‌توانند بسیار کارآمد باشند. این سبک شباهت زیادی به طراحی‌های مینیمال دارد و انتخاب المان‌ها و طرح و رنگ‌هایی که در آن به کار می‌روند تا حد زیادی محیط را از آشفتگی دور می‌کنند.

نتیجه‌گیری:

ساختمان هتل چه از بخش بیرونی و چه از بخش داخلی باید وضعیت خوبی داشته باشد و تضمین‌کننده این کیفیت، پیروی از سبک‌هایی است که قبلاً اجرا شده‌اند و نتایج خوبی داشته‌اند. موارد عنوان شده در این مطلب در واقع معروف‌ترین سبک های دکوراسیون هتل بودند که اگر دقت کنید در بیش‌تر هتل‌ها می‌توانید مثال‌هایی برای این سبک‌ها پیدا کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی طرح و رنگ مناسب موکت هتل را نیز مطالعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1