آشنایی با سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

آشنایی با سبک دکوراسیون نئوکلاسیک | موکت زت

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک هر چند ممکن است از نظر اسمی چندان برای کاربران ایرانی شناخته شده نباشد، اما تاریخچه آن نشان از قدمت بالای این سبک از دکوراسیون داخلی دارد. با گذشت زمان، سلیقه کاربران کم کم عوض شده و شاهد استفاده از سبک های بهتر و جدیدتر در دکوراسیون داخلی خانه ها هستیم.

تغییرات مثبت همیشه باعث شده تا کاربران با روحیه تازه ای از دکوراسیون خانه خود استقبال نمایند. نئوکلاسیک نیز از جمله سبک ها و روش هایی در طراحی داخلی است که  به سرعت در حال جا خوش کردن در میان کاربران امروز در کشور ما نیز است.

 همه ما تا حدودی با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک آشنا بوده و المان ها و ویژگی های آن و همچنین موکت در دکوراسیون کلاسیک را تا حدودی می شناسیم.  همچنین سبک طراحی مدرن نیز از جمله طرح های داخلی است که کاربران امروزه شناخت کافی و کامل نسبت به آن دارند.

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی سبکی است که ویژگی های مثبت و جذاب را از هر دو روش کلاسیک و مدرن به ارث برده و می تواند جایگزینی برای هر دوی این روش ها باشد.

در ادامه با تشریح و توضیح کامل ویژگی ها و المان های مربوط به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک یکی از جذاب ترین و بهترین این تکنیک های دیزاین داخلی خانه ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون | موکت زت

 

فلسفه سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی

تجملاتی بودن، با اصالت بودن، ماندگاری و چشم نواز بودن کلماتی هستند که می توانند نئوکلاسیک را در طراحی داخلی به شما معرفی کنند.

کلاسیک با همه خوبی ها و مزیت هایی که دارد، به چشم کاربران امروزی با کاستی های زیادی همراه بوده ممکن است در طول زمان کیفیت خود را از نظر زیبایی از دست بدهد.

همچنین راحت نبودن به عنوان یکی از معایب روش طراحی داخلی کلاسیک باعث شده تا کاربران به دنبال استفاده از تکنیک های به روزتر اما با حفظ اصالت این سبک باشد.

 طراحی مدرن هم با همه جذابیت ها و ویژگی های خوبی که دارد، برای افراد با سلیقه خاص و کسانی که ترجیح می دهند رسالت را بر نوآوری پیشقدم بدانند، با نقطه ضعف هایی همراه است. فلسفه به وجود آمدن سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی برآورده کردن نیازها و خواسته های افرادی است که مزیت های هر دو این سبک های طراحی دکوراسیون داخلی را برای منزل خود می خواهند.

مطلب مرتبط  با ترند های موکت در سال 2022 بیشتر آشنا شوید

 البته نباید اشتباه متوجه شوید که  سبک دکوراسیون نئوکلاسیک یک سبک بینابینی میانه کلاسیک و مدرنیته است. است چنین تعریفی ممکن است خیلی نمایش خاص و منحصر به فرد المان های این سبک از طراحی داخلی را به شما معرفی نکند.

نئوکلاسیک را می توان در هم آمیختن المان های مدرن دیزاین داخلی با جذابیت های تمام نشدنی دکوراسیون کلاسیک نامید.

دکوراسیون نئوکلاسیک | موکت زت

تاریخچه سبک دکوراسیون نئوکلاسیک چیست؟

در اواسط قرن هجدهم میلادی در قاره اروپا، ثروتمندان به دنبال الهام گرفتن در دکوراسیون داخلی خانه های خود از المان های معماری دوران باستان و آثار به جا مانده از معمار برجسته دوره رنسانس، آندره آ پالایو بودند. همین مهم باعث شد تا تغییراتی در طراحی داخلی و البته در نمای بیرونی خانه های آنها شود.

این سبک از دکوراسیون داخلی که البته طرح های اولیه آن نشات گرفته از معماری های قدیمی تر بود، کم کم با تغییراتی روبرو شده و تبدیل به اولویت اصلی افراد ثروتمند در آن برهه شد.

نئوکلاسیک زاده اواسط سده ۱۷۰۰ و اوایل سده ۱۸۰۰ میلادی در اروپا است که البته در گذر زمان تغییراتی در آن به وجود آمده اما با این حال هنوز هم جذابیت های خود را حفظ کرده است.

البته شاید سبک دکوراسیون نئوکلاسیک که امروزه به کار گرفته می شود، شباهت های کمتری با ایده های آن زمان ها دارد، اما با این حال حفظ اصالت آن باعث شده تا هنوز هم میان آنها ارتباط های معناداری بتوان پیدا کرد.

المان ها و ویژگی های سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون

با بررسی و معرفی عناصری کلیدی و المان های سبک دکوراسیون نئوکلاسیک بهتر می توانید در تخیل خود این روش نوین برای طراحی داخلی خانه خود را تصور کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت تایل 2024

رنگ ها، فضاها، مصالح و ابزارها همگی در این سبک طراحی به گونه ای کاملاً متفاوت به کار گرفته می شوند تا هم تازگی آن ماندگار باشد و هم به سبک های معمول در دیزاین داخلی خانه ها شباهتی نداشته باشد.

المان ها و ویژگی های سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون | موکت زت

رنگ ها در نئوکلاسیک

یکی از اصلی ترین المان ها در طراحی نئوکلاسیک رنگ ها هستند. رنگ هایی که نقش عناصر کلیدی را در این سبک ایفا کرده و حتماً باید در هر مرحله به آنها دقت شود.

آزادی انتخاب رنگ یکی از تفاوت های اصلی است که این سبک از طراحی داخلی را با سبک کلاسیک همیشگی متمایز می نماید. استفاده از رنگ های متضاد در کنار هم نیز شباهت عجیبی میان آن و طراحی کردن ایجاد کرده است.

در نئوکلاسیک رنگ های ملایم نقش پررنگ تری دارند. سفید، کرم، خاکستری، زرد، آبی، سبز و سایر رنگ های خنثی را می توان در این سبک از دکوراسیون به عنوان رنگ اصلی برگزید. قرمز، نقره ای و طلایی هم می توانند رنگ عناصر برجسته در این سبک از دیزاین داخلی باشند.

رنگ ها در نئوکلاسیک | موکت زت

کفپوش های نئوکلاسیک

نیازی به استفاده از سنگ های تازه به دوران رسیده طراحی مدرن در این سبک طراحی برای کفپوش ها نخواهید بود. استفاده از پارکت ها یا لمینت می تواند گزینه بهتری را برای این سبک از دکوراسیون داخلی برای شما به دنبال داشته باشد.

هر چند معماران جدید از سنگ ها و کاشی و سرامیک نیز برای این سبک استفاده کرده و آمیختگی کلاسیک و مدرن را در این سبک به حد نهایت خود رسانده اند.

مبلمان در نئوکلاسیک

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک با انتخاب المان های اصلی آن تعریف می شود. یکی از این المان های اصلی نیز مبلمان است.

البته که هزینه آماده کردن مبلمان برای این روش از طراحی داخلی نسبت به سبک های مدرن بیشتر خواهد بود. این جاست که می توانید وجه تمایز ویژه ای میان نئوکلاسیک و طراحی مدرن پیدا کنید.

در انتخاب مبلمان، سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی بیشتر به سمت سبک کلاسیک غش کرده است. جایی که تزئینات موجود در مبلمان در قسمت پایه ها و دسته ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می نمایند.

مطلب مرتبط  چطور از موکت در دکوراسیون داخلی بهره بگیریم؟

جنس های چوبی و فلزی باید اولویت اصلی در این سبک از دیزاین داخلی باشند. لوکس بودن و را به وضوح باید در انتخاب مبلمان برای این سبک طراحی مشاهده کرد.

مبلمان در نئوکلاسیک | موکت زت

دیوارها و سقف در سبک نئوکلاسیک

استفاده از نقوش تزئینی برجسته یکی از عناصر اصلی سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی است. این نقش ها در دیوارها و سقف ها برجسته از هر فضای دیگری مورد استفاده قرار می گیرند.

جایی که حتی هنر نیز برای زیباتر جلوه دادن دکوراسیون خانه شما می تواند به کار گرفته شود. تابلوهای نقاشی خاص و با قاب های برجسته لازمه اصلی این سبک از دکوراسیون داخلی هستند.

انتخاب فرش برای سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

فرش ها هم از جمله عناصر جدایی ناپذیر در هر سبک از طراحی داخلی می باشند که باید به آنها دقت ویژه تری نسبت به سایر المان ها داشته باشید.

وجود نقوش تزئینی در فرش ها مانند گل های برجسته از جمله بهترین انتخاب ها برای این سبک از دکوراسیون داخلی خانه ها است. اصالت باید از فرش ها به سایر المان ها سرایت نماید.

فرش های مدرن تک رنگ خیلی با سبک  و سیاق این روش طراحی جور نیستند و در برخورد با مبلمان ممکن است تضادی میان اصالت و مدرنیته ایجاد کنند که خیلی جالب نخواهد بود.

انتخاب فرش برای سبک دکوراسیون نئوکلاسیک | موکت زت

جمع بندی

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از نظر تاریخچه و سابقه قدیمی تر از سبک های مدرن امروزی است. این سبک در واقع نسخه پیشرفته تر و ورژن جدیدتر طراحی کلاسیک است که به سبب پیشرفته تر شدن شباهت هایی به طراحی مدرن هم دارد. این سبک همان ویژگی های تجمل گرایی موجود در کلاسیک را به صورت آمیخته شده با برخی از المان های مدرن برای شما دارا است. اگر به این مقاله و سبک دکوراسیون نئو کلاسیک علاقه داشتید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سبک دکوراسیون مینیمال را نیز مطالعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. سلام ممنون از شما، بسیار عالی بود من توسط سایت شما با این سبک آشنا شدم و می‌خواستم بدونم از نظر شما چه سبک موکتی مناسب این نوع دکوراسیون است؟ شما چه نوع موکتی رو پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1