چطور محیط را برای قرار گرفتن موکت اندازه بگیریم؟

چطور محیط را برای قرار گرفتن موکت اندازه بگیریم؟ | شرکت زت کارپت

برای این که بدانید یک اتاق به چند متر موکت نیاز دارد باید نحوه اندازه گیری مساحت اتاق را بلد باشید. اندازه گیری محیط برای موکت یکی از اولین کارهایی است که قبل از خرید موکت باید انجام دهید. اندازه گیری مساحت یک اتاق چهارگوش معمولی ساده است ، ولی یادتان باشد که باید درها و پله های ورودی را هم در نظر بگیرید.

ابزار مورد نیاز برای اندازه گیری مساحت اتاق

برای تعیین اندازه محیط برای موکت کردن آن به چند ابزار ساده نیاز دارید:

  • متر نواری یا متر لیزری
  • ماشین حساب یا اپلیکیشن آن در گوشی همراه
  • کاغذ و خودکار یا اپلیکیشن یادداشت برداری
  • کاغذ گراف و مداد در صورت تمایل به کشیدن طرح اتاق

ابزار مورد نیاز برای اندازه گیری مساحت اتاق | شرکت زت کارپت

نحوه تعیین اندازه محیط برای موکت

مراحلی برای تعیین اندازه محیط برای موکت وجود دارد تا ما بتوانیم اندازه گیری را با دقت انجام دهیم.

  • طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید

بیشتر اندازه گیری ها با متر نواری و با کمک دو نفر راحت تر انجام می شوند. اگر تنها هستید ، می توانید به راحتی از متر لیزری استفاده کنید. سر متر نواری را انتهای یک طرف اتاق قرار دهید و آن را به سمت دیوار مقابل بکشید. همچنین ، می توانید از متر لیزری برای تعیین فاصله بین دو دیوار استفاده کنید. عدد بدست آمده را به عنوان طول یادداشت کنید.

همین کار را برای دو دیواری که در جهت مخالف قرار گرفته اند ، انجام دهید و عدد بدست آمده را به عنوان عرض یادداشت کنید.

اگر اتاق تان به شکل L است ، آن را به عنوان دو اتاق جداگانه اندازه گیری کنید. ابتدا قسمت بلند L را به عنوان یک اتاق و سپس قسمت کوتاه آن را به عنوان یک اتاق دیگر اندازه گیری کنید.

  • راهرو را اندازه گیری کنید
مطلب مرتبط  مراحل نصب موکت شامل چه مواردی می شود ؟

به جز اتاق هایی که ورودی آن ها پله دارد ، تمام اتاق ها یک راهروی ورودی دارند. بعضی از اتاق ها راهروهای اضافه منتهی به کمد یا سرویس بهداشتی نیز دارند. هنگام اندازه گیری باید تا میانه راهرو را در نظر بگیرید. این کار ۸ تا ۱۰ سانتی متر به اندازه گیری کلی اضافه می کند. اگر هر دو طرف اتاق راهرو داشته باشد ، شاید لازم باشد ۲۰ سانتی متر به ابعاد کلی اتاق اضافه کنید.

برای هر دیواری که راهرو دارد ( از جمله درهای کمد ) تا وسط چارچوب در را اندازه بگیرید.

فرض کنید یک دیوار در ورودی و در کمد دارد. اندازه گیری تا میانه هر کدام از این درها پنج سانتی متر برای در ورودی و تقریبا چهار سانتی متر برای در کمد به مساحت کلی اضافه می کند. دیوار مخالف هیچ دری ندارد. بنابراین ، پنج سانتی متر به اندازه گیری دیوار به دیوار اضافه کنید یا فرض کنید یک دیوار در ورودی و دیوار مقابل آن در کمد دارد.

حواستان باشد اندازه گیری تا میانه در ورودی پنج سانتی متر به هر کدام اضافه می کند. از آن جایی که این دو اندازه گیری اضافه در مقابل هم هستند ، باید به هر دو اندازه گیری دیوار به دیوار اضافه کنید ، یعنی باید ده سانتی متر اضافه کنید.

نحوه تعیین اندازه محیط برای موکت | شرکت زت کارپت

  • پله ها را اندازه گیری کنید

وقتی فضایی را اندازه گیری می کنید که پله های رو به پایین دارد (برای مثال ، به سمت راهرو یا همکف) ، دماغه پله ها را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط  آشنایی با روش های صحیح برش موکت

سر متر را به دیوار بچسبانید (یا آن را میانه در قرار دهید) و آن را تا دماغه پله بکشید تا به دیواره پله پایینی برسد. اگر می خواهید موکت لبه پله ها را بپوشاند باید از این روش اندازه گیری استفاده کنید.

  • محاسبه مساحت اتاق

وقتی اندازه محیط برای موکت را با در نظر گرفتن راهروها و پله ها تعیین کردید می توانید مساحت اتاق را محاسبه کنید. برای این کار طول اتاق را در عرض آن ضرب کنید و عدد بدست آمده را یادداشت کنید.

وقتی اندازه گیری ها را انجام دادید همیشه باید کمی به آن ها اضافه کنید. این کار برای دیوارهایی که کاملا صاف نیستند کمی حاشیه امن فراهم می کند. هنگام اندازه گیری تقریبا هشت سانتی متر به هر قطعه موکت مورد نیاز اضافه کنید.

اگرچه بیشتر شرکت های موکت سازی خارجی واحدهای استاندارد فوت مربع را استفاده می کنند ، برخی از خرده فروشان و نصب کنندگان همچنان یارد مربع را ترجیح می دهند.

هر یک یارد مربع نه فوت مربع است. برای تبدیل فوت مربع به یارد مربع باید عدد مورد نظر را تقسیم بر ۹ کنید.

برای مثال ، مساحت یک اتاق ۱۰ در ۱۲ فوتی ۱۲۰ فوت مربع یا به عبارتی ۱۳.۳۳ یارد مربع است (۱۲۰ تقسیم بر ۹).

اهمیت تعیین عرض و ابعاد موکت

متاسفانه ، محاسبه مساحت اتاق به تنهایی برای تعیین میزان موکتی که نیاز دارید ، کافی نیست. عرض موکت ها متفاوت است (معمولا ۳ متر ، ولی گاهی ۲ یا ۴ متر). بنابراین ، وقتی مقدار مشخصی از یک رول موکت را می خرید ، باید طول مورد نیازتان را بر مبنای عرض رول موکت بخرید.

مطلب مرتبط  4 ایده برای ترکیب کفپوش نرم و سخت

برای مثال ، اگر اتاق تان ۱۰ در ۱۰ متر باشد (۱۰۰ متر مربع) و عرض موکتی که انتخاب کرده اید ۱۲ متر باشد ، باید ۱۲ متر در ۱۰ متر موکت بخرید (یعنی ۱۲۰ متر مربع).

اگر می خواهید یک اتاق نسبتا کوچک را موکت کنید ، شاید بتوانید یک تکه باقیمانده از رول کامل پیدا کنید و دیگر نیازی به خرید موکت اضافی نداشته باشید.

وقتی اندازه گیری را به خوبی یاد گرفتید ، مرحله بعدی مشخص کردن میزان موکت مورد نیاز است. درک جهت درست پهن کردن رول موکت و تاثیر آن روی اندازه گیری به شما کمک می کند ابعاد موکت را به درستی تعیین کنید و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.

اندازه محیط برای موکت | شرکت زت کارپت

چه زمانی به یک نصاب حرفه ای نیاز دارید؟

تعیین اندازه محیط برای موکت کردن همیشه راحت نیست. اندازه گیری مساحت اتاق هایی که دیوارهای کج یا منحنی دارند کار سختی است و معمولا به درستی انجام نمی شود. همچنین ، ممکن است یک شومینه یا جزیره وسط اتاق باشد و موکت پیرامون آن قرار بگیرد. وقتی با چنین چالش هایی روبرو هستید ، بهتر است از یک نصاب حرفه ای برای نصب موکت کمک بگیرید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. ممنون از همچین مطلب کاربردی‌ای، من تنها زندگی می‌کنم و چندروز درگیر اندازه‌گیری بودم و اعدادم هردفعه با قبلی متفاوت بود از متر لیزری که گفتید استفاده کردم و عالی بود، خدا به کسب و کارتون برکت بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1