۴ مورد مهم از اصول انتخاب موکت سینما

4 مورد مهم از اصول انتخاب موکت سینما

سینما یکی از تفریحات مناسب برای افراد در همه سنین است. محیط‌ سینماها عموماً طراحی‌های به‌خصوصی دارند، که باعث بالارفتن بازدهی‌شان می‌شود. یکی از این اصول انتخاب کفپوش آن‌ها است. اگر دقت کرده باشید برای بیش‌تر سینماها از موکت به عنوان کفپوش استفاده می‌شود. اصول انتخاب موکت سینما و البته سلیقه‌ی مالک سینما می‌تواند در این که از چه موکتی در این فضاها استفاده شود، اثرگذار باشد.

چرا بیشتر سینماها از موکت به‌عنوان کفپوش استفاده می‌کنند؟

برای پاسخ به این سؤال باید در مورد مزایای انتخاب موکت بیش‌تر بدانید.

  • موکت‌ها عایق صوتی بسیار خوبی هستند و هم‌چنین محیط را از بازتاب نورهای اضافی مصون نگه می‌دارند.
  • از طرفی موکت باعث حفظ امنیت و جلوگیری از لیز خوردن افراد در سالن می‌شود و این موضوع به‌خصوص در زمان پخش فیلم که محیط کاملاً تاریک است، اهمیت زیادی دارد.
  • در آخر هم باید اشاره کنیم که موکت بخش زیادی از آلودگی‌هایی که از کفش بینندگان به‌جای می‌ماند را به خود جذب می‌کند.

برای این‌که بدانید چه موارد دیگری در اصول انتخاب موکت سینما وجود دارد، با ما همراه باشید.

مولفه‌های تأثیرگذار در انتخاب موکت سینما

اصول انتخاب موکت سینما شما را به سمتی راهنمایی می‌کنند که بتوانید بهترین نوع موکت را برای سینما انتخاب کنید. مؤلفه‌هایی در این راهنما عنوان شده‌اند که در زمان انتخاب کمک‌کننده خواهند بود.

بودجه خرید کفپوش سینما

اولین و البته مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند روی اصول انتخاب موکت سینما اثرگذار باشد، قیمت آن است. در واقع مهم است که قیمت موکت مدنظرتان با بودجه‌ای که برای ای منظور در نظر گرفته‌اید، هم‌خوانی داشته باشد. موکت بهترین و البته مقرون به‌صرفه‌ترین کفپوشی است که می‌توان برای محیط سینما در نظر گرفت و نباید این موضوع را از یاد ببرید.

میزان تردد در سالن سینما

پیش‌ازاین که به سراغ انتخاب موکت مناسب برای سینما بروید، باید یک نیازسنجی کامل انجام دهید. در این نیازسنجی بررسی کنید که به‌طور متوسط در طول روز چند نفر در سالن تردد خواهند داشت. شاید عجیب به‌نظر برسد که این موضوع برای انتخاب موکت اثرگذار است، اما دقت کنید که تردد بیش‌تر نیازمند موکت‌هایی با ضخامت و جنس باکیفیت‌تر است. به این ترتیب اگر پیش از انتخاب بدانید که چه نوع موکتی برای سالن سینما لازم است، خرید هم بسیار آسان‌تر خواهد شد.

مطلب مرتبط  چرا از موکت در سینما استفاده می شود؟

میزان تردد در سالن سینما در هنگام انتخاب آن

متراژ سالن

ابعاد سالن و متراژ آن موضوع دیگری است که باید در اصول انتخاب موکت سینما به آن دقت داشته باشید. دقت کنید که موکت‌های خریداری شده‌ باید برای تمام سالن کافی باشند. البته پیش از ثبت سفارش باید متراژ کف سالن را اندازه بگیرید. بعضی از سینما‌ها تا ارتفاع خاصی از دیوارهایشان هم از موکت استفاده می‌کنند و باید در زمان انتخاب و خرید به این موضوع هم توجه شود.

اصول انتخاب موکت سینما و نکات مهم درباره آن

همان‌طور که اشاره کردیم سینماها سالن‌های با معماری و دکوراسیون داخلی بسیار متفاوتی از دیگر ساختمان‌ها دارند. این روزها برای احداث یک سالن سینما باید اصول و استانداردهای بسیار متنوعی را مدنظر قرارداد که کیفیت بالای پخش فیلم و البته امنیت بینندگان را تضمین می‌کنند. مطالعه درباره اصول انتخاب موکت سینما و استفاده‌ی بهینه از آن‌ها، مسئولیتی است که بر عهده‌ی سازنده سینما خواهد بود.

۱. انتخاب طرح موکت

بینندگان با ورود به سینما در اولین نگاه صندلی‌ها و البته کفپوش را خواهند دید. در واقع اولین بازخوردشان از همین دو پارامتر مهم خواهد بود. با توجه‌ به این موضوع، انتخاب طرح مناسب از نکات مهم در انتخاب موکت سینما خواهد بود. سعی کنید طرح از نظر ماهیت مطابق با سبک دکوراسیون داخلی سینما باشد. برای مثال برای سینماهایی که دکوراسیون مینیمال و ساده‌ای دارند، می‌توان از موکت‌های بدون طرح هم استفاده کرد درحالی‌که برای یک سینما کلاسیک موکت‌هایی طرح‌دار مناسب‌تر هستند.

نکته مهم دیگری که در اصول انتخاب موکت سینما شاید کم‌تر به آن توجه شده باشد، این است که ضخامت موکت برای طرح‌های متفاوت ممکن است متغیر باشد. در واقع بعضی از طرح‌ها به شکل برجسته هستند و این موضوع برای نظافت و جاروکشیدن روی موکت مشکل ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است طرحی انتخاب شود که هم سطح با دیگر الیاف موکت اجرا شده و نباید ارتفاع الیاف زیاد باشد؛ چرا که پس از جاروکشیدن ردی به جا می‌ماند که وجهه‌ی خوبی نخواهد داشت.

مطلب مرتبط  مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری

۲. انتخاب رنگ موکت

یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب موکت سینما این است که بتوانید رنگ مناسب را پیدا کنید. برای سینما موکت‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره مناسب نخواهند بود. موکت‌های تیره باعث دلگیر شدن محیط سینما می‌شوند و موکت‌های روشن در اثر تردد بینندگان به‌سرعت کثیفی را نشان می‌دهد و تمیز کردنشان هم کار آسانی نخواهد بود.

در نهایت می‌توان برای انتخاب رنگ این‌گونه گفت که باید رنگی انتخاب شود که با رنگ صندلی‌ها، دیوارها و البته سقف هم‌خوانی داشته باشد. البته که رنگ‌های تیره عموماً کارایی بالاتری دارند، هرچند که نباید این تیرگی از حد معمول خارج شود.

۳. نوع و جنس موکت

یکی از اصول انتخاب موکت سینما که اهمیت زیادی در بازدهی و عملکرد آن خواهد داشت، جنس مواد اولیه به‌کار رفته برای تولید موکت خواهد بود. دقت کنید که سالن سینما در حالت معمولی هم تردد بالایی دارد. از این رو باید موکتی استفاده شود که متریال آن در برابر سایش، آلودگی و لکه مقاومت بالا داشته باشد. برای این منظور موکت‌هایی با جنس نایلون، اولفین یا پلی‌استر کارایی بسیار خوبی خواهند داشت؛ چرا که در برابر فرسودگی مقاوم بوده و به‌راحتی قابل نظافت هستند.

موکت‌ها کف‌پوش‌های بسیار محبوبی هستند و همین موضوع باعث شده تا انواع مختلفی از آن‌ها عرضه شوند. از میان همه آن‌ها موکت‌هایی برای سینما و محیط آن مناسب هستند که قابلیت ضد الکتریسیته‌ی ساکن بودن را داشته باشند. از طرفی سالن سینما همواره در معرض خطراتی زیادی است که به دلیل تردد افراد مختلف ایجاد می‌شوند و بهترین کار این است که از موکت ضدحریق برای آن‌ها استفاده شود.

مطلب مرتبط  چه نکاتی در انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر اثر دارد؟

نوع و جنس موکت موثر در انتخاب موکت سینما

۴. نصب موکت سینما

آخرین موضوع در رابطه‌ با اصول انتخاب موکت سینما این است که از محصولاتی استفاده شود که قابلیت نصب آسان و سریع داشته باشند. دقت کنید که موکت نصب شده در سینما باید به شکل بی‌نقصی یک‌دست و صاف باشد. در واقع برآمدگی‌ها یا چسباندن ناقص بخشی از موکت می‌تواند هنگام تردد برای بینندگان و مراجعین دردسرساز باشد.

نتیجه‌گیری

این روزها سینماهایی میزان مخاطبان و مراجعین بیش‌تری دارند که از همه‌ی جنبه‌ها برتری داشته باشند. از این‌رو انتخاب کفپوش مناسب، اهمیت زیادی دارد و هیچ گزینه‌ای بهتر از موکت برای سینما نیست. از طرفی با در نظر داشتن اصول انتخاب موکت سینما می‌توانید به‌راحتی، موکت مناسب برای این محیط را باتوجه به سبک دکوراسیون آن، انتخاب کنید.

تصاویری که در این مطلب نشاهوه کردید، یکی از نمونه کارهای اجرای شده زت کارپت است. زت کارپت یکی از برترین ارائه کنندگان موکت سالن همایش ، آمفی تئاتر و سینما است. اگر قصد خرید موکت سینما را دارید میتوانید با بهره گیری از مشاوره تخصصی مجموعه زت بهترین انتخاب را داشته باشید. شما همچنین این امکان را دارید که کلیه فرآیند خرید خود را از مرحله مشاوره، طراحی، اندازه گیری، نصب و اجرا را به زت بسپارید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1