کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفپوش مناسب حیوان خانگی | زت کارپت

کفپوش بخشی از دکوراسیون داخلی خانه است که علاوه بر زیبایی باید از جنبه کاربردی هم بتواند تمام نیازهای صاحب‌خانه را برطرف کند. انتخاب یک کفپوش مناسب و مطابق با همه نظرات شما ممکن است در حالت عادی هم دشوار به نظر برسد، حال به این موضوع حضور حیوانات خانگی را هم اضافه کنید. به‌این‌ترتیب باید کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی و البته مطابق باسلیقه خود انتخاب کنید.

البته که جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که شما اولین شخصی نیستید که به این چالش برخورد کرده و خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد. امروزه نگهداری از حیوانات خانگی بسیار بیش‌تر از پیش دیده می‌شود و شرکت‌های تولیدکننده کفپوش هم از این موضوع آگاهی دارند. هرچند که هیچ کفپوشی به طور صددرصد برای حیوانات طراحی نشده، اما از برخی انواع آن می‌توانید استفاده کنید که کارایی بسیار بیش‌تری به نسبت بقیه دارند.

برای انتخاب کفپوش برای حیوانات چه نکاتی مهم هستند؟

چه کفپوشی مناسب حیوان خانگی است | زت کارپت

بهتر است پیش‌ازاین که به بحث در مورد انواع این کفپوش‌ها مشغول شویم، مشخص کنیم که یک کفپوش مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که در دسته‌بندی کفپوش مناسب حیوانات خانگی قرار گیرد؟

۴ مورد مهم در این باره می‌توان عنوان کرده که در ادامه شاهدشان خواهید بود:

مقاومت در برابر رطوبت و آب

همه کسانی که از حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه نگهداری می‌کنند با ریختن لیوان‌های آب، ظرف غذا و موارد این‌چنینی آشنا هستند. کفپوش برای سگ یا گربه که عموماً عادت به بازیگوشی دارند باید به‌گونه‌ای باشد که اصلاً رطوبت را به خود جذب نکند یا حداقل برای مدت طولانی در مقابل نفوذ آن مقاومت کند.

مقاومت در برابر خراش

عموماً حیوانات خانگی سگ‌ها یا گربه‌ها هستند. این حیوانات برای کوتاه نگه‌داشتن ناخن‌های خود و بیش‌تر اوقات هم برای بازیگوشی، شروع به چنگ زدن کف زمین می‌کنند. اگر کفپوشی که خریداری کرده‌اید بدون توجه به این موضوع انتخاب شده باشد، شاهد کفپوشی پر از خط‌ و خش خواهید بود.

مطلب مرتبط  14 اصلی که در دکوراسیون اداری باید به آن توجه کنید

راحتی

اگر دقت کرده باشید، بیش‌تر سگ‌ها یا گربه‌ها جای مشخصی برای خوابیدن ندارند و عموماً ترجیح می‌دهند در هر نقطه‌ای از خانه استراحت کنند. به‌این‌ترتیب در زمان انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی باید به این نکته هم توجه زیادی داشته باشید که کفپوش حد متوسط یا خوبی از راحتی را برای شما و حیوانات خانگی‌تان داشته باشد.

هزینه

کفپوش بخشی از دکوراسیون خانه است که احتمالاً هر چندین سال یکبار تعویض می‌شود. باتوجه‌ به این موضوع بهتر است کفپوشی با مشخصات خوب تهیه کنید، حتی اگر قیمت بالایی داشته باشد. این کار در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده‌تان و البته در جهت آسایش شما و حیوانات خانگی‌تان است.

۵ مورد بهترین کفپوش مناسب حیوانات خانگی:

با همه این شرایط و مشخصات یکی کفپوش مناسب به نظر شما کدام یک از آن‌ها می‌توانند در لیست کفپوش برای سگ یا دیگر حیوانات خانگی قرار گیرند؟

به همین منظور در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از معروف‌ترین و البته کارآمدترین کفپوش‌های مناسب برای حیوانات خواهیم پرداخت. هر یک از این پوشش‌ها از مواد مختلفی تولید شده‌اند و از نظر ظاهری با هم تفاوت‌هایی دارند. با مطالعه مشخصات و نکات مهم درباره آن‌ها می‌توانید در زمان خرید بنا به ویژگی‌ها مدنظرتان و البته هزینه، یکی از کفپوش‌ها را انتخاب کنید.

۱. لمینت:

کفپوش لمینت | زت کارپت

ویژگی خاصی که این کفپوش را در میان بهترین‌ها قرار می‌دهد، مقاومت زیاد در برابر خراشیدگی است. موادی که برای تولید آن استفاده می‌شوند باعث مقاومت بالای این کفپوش در برابر خط‌ و خش هستند. لمینت در کنار این مزیت از ظاهر بسیار شیک و مدرنی برخوردار است که دکوراسیون خانه شما را زیباتر جلوه می‌دهد. تنها نکته منفی در مورد این کفپوش قیمت به نسبت بالاتر آن از دیگر انواع است که در برابر مشخصات ظاهری و کاربردی آن بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت تایل 2024

۲.سنگ:

اگر می‌خواهید برای خانه خود کفپوش مناسب حیوانات خانگی، زیبا، بادوام و حتی به بیانی نامیرا داشته باشید، بهتر است به سراغ سنگ بروید. استفاده از این جنس برای کفپوش محدود به زمان حال نمی‌شود و از گذشته‌های دور سنگ به‌عنوان کفپوشی بسیار زیبا و البته مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. این پوشش تا حد زیادی در برابر خراشیدگی مقاوم است و بعضی از سنگ‌ها حتی در صورت خراشیده شدن هم نمود بیرونی یا نشانه از خط‌وخش نخواهند داشت.

در نهایت هم به‌عنوان نقاط قوت می‌توان به آب‌گریز بودن آن و هماهنگی خوبی که با دیگر اجزای دکور دارد اشاره کرد.

۳.سرامیک

کفپوش سرامیک مناسب حیوان خانگی | زت کارپت

این گزینه احتمالاً اولین موردی است که به‌عنوان کفپوش برای سگ یا دیگر حیوانات خانگی به ذهن شما خطور می‌کند. امروزه در اغلب خانه‌ها شاهد استفاده از سرامیک به‌عنوان کفپوش هستیم؛ چرا که زیبایی، کارایی و البته قیمت مناسب را به‌صورت یکجا دارد. سرامیک به‌عنوان یکی از راحت‌ترین کفپوش‌ها شناخته می‌شود که نظافت آن بسیار آسان‌ خواهد بود.

سرامیک هم مانند سنگ در برابر رطوبت هیچ مشکلی نخواهد داشت و مقاومت بسیار زیادی در برابر خراشیده شدن توسط حیوانات خانگی دارد. از طرفی به‌واسطه قیمت مناسب آن، می‌توانید هرچند سال یکبار به طور کامل آن را جایگزین کنید.

۴.وینیل

این پوشش را به شکل تخته‌ای شکل یا به‌صورت برش‌هایی شبیه به سرامیک می‌توانید تهیه کنید. ظاهر وینیل به‌گونه‌ای است که شبیه به چوب‌های تراشیده به نظر می‌رسد. به‌این‌ترتیب بدون آنکه برای خرید کفپوش چوبی هزینه سنگینی را متحمل شوید، نمونه‌ای مشابه آن را خواهید داشت.

وینیل در برابر خراشیدگی، نفوذ آب و رطوبت و همچنین ضربات مقاومت خوبی دارد. به‌علاوه که قیمت این پوشش باتوجه‌به مشخصات ظاهری و کاربردی خاصی که دارد، بسیار منطقی و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

مطلب مرتبط  انتخاب موکت مناسب برای راه پله ها

کفپوش برای سگ | زت کارپت

۵.موکت

آخرین گزینه پیشنهادی به‌عنوان کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی را می‌توان موکت دانست. همه ما با آن آشنا هستیم و می‌دانیم که تا چه حد سبب راحتی و آسایش خواهد بود. موکت قیمت به صرفه‌ای دارد و خراشیدگی‌ها روی آن مشخص نخواهند بود. تنها نقطه‌ضعف برای آن را می‌توان عدم آب‌گریزی و نداشتن مقاومت در برابر رطوبت دانست؛ البته استفاده از موکت ضد آب می‌تواند این مشکل را نیز حل کند.

جدول مقایسه کفپوش مناسب برای حیوانات

تا اینجا در مورد ویژگی‌هایی که یک کفپوش مناسب برای حیوانات باید داشته باشد و البته چند مورد از بهترین آن‌ها صحبت کردیم. در ادامه مطلب اما جدولی را مشاهده می‌کنید که به کمک آن در زمان کوتاهی می‌توانید همه این ۵ کفپوش را با هم از نظر مشخصاتشان مقایسه کنید.

نوع کفپوش مقاومت در برابر خراشیدگی مقاومت در برابر آب و رطوبت هزینه راحتی و آسایش
لمینت زیاد متوسط زیاد متوسط
سنگ متوسط زیاد زیاد متوسط
سرامیک متوسط زیاد کم زیاد
وینیل زیاد متوسط متوسط زیاد
موکت زیاد کم کم زیاد

سخن پایانی:

در این مقاله انواع کفپوش مناسب حیوانات خانگی را به همراه مزایا و معایب آن معرفی کردیم، اما در بین این همه کفپوش موکت گرمی و آرامش بیشتری به خانه شما اضافه خواهد کرد پس در صورتی که موکت، کفپوش مناسب شما است پیشنهاد می‌کنم مقاله موکت مناسب حیوان خانگی را نیز مطالعه کنید؛ با مطالعه این مقاله می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید چه موکتی مناسب شما و حیوان خانگی شما است.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1