کدام موکت اداری مناسب دفتر کار شما است

کدام موکت اداری مناسب دفتر کار شما است

خرید موکت اداری مناسب با قیمت افتصادی، مسئله ای چالش برانگیز است. شاید فکر کنید که انتخاب موکت فقط یک مسئله سلیقه‌ای است، اما در واقع اینطور نیست. موکت‌های اداری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا برای استفاده در محیط‌های پرتردد مناسب باشند. همچنین باید مدل و رنگ آن با دکوراسیون کلی اداره سازگاری داشته باشد. البته این تمام ماجرا نیست.  در این مقاله از مجله زت کارپت، قصد داریم به بررسی انواع موکت‌های اداری و ویژگی‌های آنها بپردازیم. همچنین به شما کمک خواهیم کرد تا با توجه به نیازها و شرایط خود، بهترین نوع موکت را برای اداره خود انتخاب کنید.

موکت اداری مناسب دفتر کار

انواع موکت‌های مناسب برای اداره را بشناسیم

موکت های اداری به دو دسته کلی موکت رولی و موکت تایل تقسیم می شوند. در زیر به اختصار نگاهی به ویژگی های این موکت ها انداخته ایم.

موکت رولی انتخاب مقرون به صرفه برای اداره

موکت رولی را میتوان جز موکت اداری مناسب دانست که به صورت رول های بزرگ تولید میشود. این موکت باید توسط نصاب حرفه ای روی سطح مورد نظر چسبانده شود. آنها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند و می توان آنها را با توجه به دکوراسیون اداره انتخاب کرد.

موکت های رولی از نظر بافت به دو دسته لوپ و کات تقسیم می شوند. موکت های لوپ دارای بافتی کوتاه و برجسته هستند. این موکت ها دوام بالایی دارند و در برابر ساییدگی و پارگی مقاوم هستند. همچنین، رد حرکت چرخ روی آنها باقی نمی ماند. موکت های کات دارای بافتی کوتاه و صاف هستند. این موکت ها نرم و لطیف هستند و برای ایجاد فضایی آرامش بخش در اداره مناسب می باشند.

موکت تایل اداری

موکت اداری تایل

انواع موکت تایل به صورت قطعات کوچک تولید می شود و باید با چسباندن روی سطح مورد نظر نصب شود. موکت های تایل دارای مزیت هایی مانند قابلیت تعویض و جابه جایی هستند. همچنین، می توان از آنها برای ایجاد طرح های خاص در اداره استفاده کرد. موکت های تایل نسبت به موکت های رولی قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال ایجاد فضایی مدرن و مینیمال در اداره خود هستید، می توانید از موکت های تایل با بافت کات استفاده کنید. این موکت ها دارای ظاهری ساده و مینیمال هستند.

عوامل موثر در انتخاب موکت مناسب اداره

برای اینکه بتوانید موکتی ایده آل را برای اداره انتخاب کنید، باید به میزان تردد در اداره توجه کنید. اگر اداره شما پرتردد است، باید از موکتی استفاده کنید که دوام بالایی داشته باشد و در برابر ساییدگی و پارگی مقاوم باشد. علاوه بر این باید به موارد دیگری توجه کنید که در زیر برایتان شرح داده یم

  • نوع کاربری اداره: اگر در اداره شما از تجهیزاتی مانند صندلی های چرخدار استفاده می شود، باید از موکتی استفاده کنید که رد حرکت چرخ روی آن باقی نماند.
  • دکوراسیون اداره: اگر به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش و دنج در اداره خود هستید، باید از موکتی استفاده کنید که دارای رنگ ها و طرح های ملایم باشد.
  • ضخامت موکت: ضخامت موکت بر میزان عایق صوتی و حرارتی آن تاثیر می گذارد. در صورتی که خواهان موکت مناسب اداره هستید، بهتر است از موکتی با ضخامت بیشتر استفاده کنید.
  • الیاف موکت: الیاف موکت بر کیفیت و دوام آن تاثیر می گذارد. از جمله الیاف های پرکاربرد در تولید موکت های اداری می توان به نایلون، پلی پروپیلن، پلی استر و آکریلیک اشاره کرد.
  • ضریب سایش موکت: این ضریب بر مقاومت آن در برابر ساییدگی و پارگی تاثیر می گذارد. هرچه ضریب سایش موکت بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر ساییدگی و پارگی بیشتر خواهد بود.
  • ضریب اصطکاک موکت: ضریب اصطکاک موکت بر میزان لغزندگی آن تاثیر می گذارد. اگر در اداره شما از صندلی های چرخدار استفاده می کنید، باید از موکتی با ضریب اصطکاک بالا استفاده کنید تا از سر خوردن صندلی چرخدار جلوگیری شود. ضریب اصطکاک موکت معمولاً با عددی بین ۰ تا ۱ بیان می شود. هرچه ضریب اصطکاک بالاتر باشد، موکت لغزنده تر خواهد بود.

انواع موکت اداری از لحاظ بافت

همان طور که طرح، رنگ و الیاف به کار رفته در موکت های اهمیت دارد، نوع بافت آن هم در انتخاب آن موثر است.  در ادامه انواع بافت موکت را به شما معرفی می کنیم.

بافت موکت اداری

  • بافت لوپ پایل: یکی از بهترین انواع بافت موکت اداری، بافت لوپ است. موکت هایی با بافت لوپ یکی از بهترین انواع موکت برای محیط های اداری پر رفت و آمد هستند. موکت های لوپ دارای بافت حلقه ای هستند و هر اندازه این حلقه ها فشرده تر باشند، اشیا سنگین روی آنها جا نمی اندازد. برای تولید موکت هایی با بافت لوپ، از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.
  • بافت کات پایل: بافت کات پایل یکی دیگر از مدل های بافت موکت اداری است. در این بافت، الیاف در هم تابیده شده بعد از این که با دستگاه بافته شدند، با یک ارتفاع برابر قیچی می شوند. برای حفظ کردن الیاف در هم تنییده شده این موکت از حرارت استفاده می شود. موکت های کات پایل، یک سطح پرزدار با ارتفاع الیاف ۵ تا ۱۰ میلیمتر دارند.
  • بافت وون: این بافت موکت اداری، دارای نخ پشتیبان است و الیاف و پشتیبان اول به طور همزمان در هم تنیده می شوند. سپس یک لایه پشتیبان دیگر برای پوشاندن الیاف و پشتیبان بافته شده به آنها اضافه می شود. به این ترتیب استحکام موکت تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. مهم ترین تفاوت موکت با بافت وون با بافت های دیگر، در بافت پشتیبان آن است. در این بافت، پشتیبان به شکل تار و پود همراه با الیاف موکت بافته می شود.

تفاوت موکت کات پایل و لوپ پایل چیست؟

موکت‌های کات پایل (Cut Pile) و لوپ پایل (Loop Pile) از دو ساختار مختلف برخوردارند و در طراحی و نوع تولید آن‌ها تفاوت‌های مهمی وجود دارد.

موکت کات پایل (Cut Pile):

بافت موکت اداری کات پایل

  • در موکت کات پایل، الیاف موکت برش خورده و به طور متقاطع قرار گرفته‌اند.
  • سطح موکت نرم و صاف است.
  • این نوع موکت اغلب دارای تراکم بالا و طرح‌های واضح و روشن است.
  • از آنجا که الیاف برش خورده دارد، ممکن است به راحتی اثرات فشار و فشرده شدن را نشان دهد.

موکت لوپ پایل (Loop Pile):

موکت لوپ پایل

  • در موکت لوپ پایل، الیاف به صورت حلقه در زیر سطح موکت قرار دارند.
  • سطح موکت ممکن است بافت یا یکدیگر ترکیب شده باشد.
  • موکت لوپ پایل معمولاً دارای سطح مقاومتی بیشتر به فشار و خراشیدگی است.
  • ظاهر یکنواخت‌تری دارد و به‌طور کلی در فضاهای با تردد بالا و استفاده یازدهمی کاربرد دارد.

به طور خلاصه، موکت کات پایل با الیاف برش خورده و سطح نرم، برای فضاهایی با تمرکز بر زیبایی و طراحی استفاده می‌شود، در حالی که موکت لوپ پایل با ساختار حلقوی و سطح مقاومتی بیشتر، برای فضاهای با تردد بالا و استفاده مداوم مناسب است.

قیمت و خرید موکت اداری مناسب از زت کارپت

خرید موکت اداری مناسب اداره در کمترین زمان و بالاترین کیفیت از مجموعه زت کارپت برایتان امکان پذیر است. شما میتوانید انواع موکت اداری خارجی را از برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی و از میان بیش از ۵۰۰۰ طرح متنوع انتخاب کنید. برای داشتن تحولی شگفت انگیز در فضای اداری، به زت کارپت اعتماد کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1