موکت طرح سرامیکی چیست؟ آشنایی با انواع آن

موکت طرح سرامیکی چیست؟ آشنایی با انواع آن | شرکت زت کارپت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری و دکوراسیون داخلی کف‌پوش‌ها هستند که اغلب با توجه به محیط نصب انتخاب می‌شوند. معمولاً انتخاب کف‌پوش‌ها در زمان تکمیل بنا و پیش از مرحله نازک‌کاری صورت می‌گیرد. برای انتخاب از میان انواع کف‌پوش چوبی سرامیکی لمینت سنگی موکت یا… باید به تناسب آن و کاربرد توجه داشت. زیرا کف‌پوش‌ها اغلب دائمی هستند و تنها در صورت بازسازی ساختمان تعویض می‌شوند.سرامیک یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین کف‌پوش‌ها در انواع ساختمان‌های تجاری اداری و مسکونی است؛ اما برخی معایب و کمبودهای سرامیک و تمایل خریداران به استفاده از موکت بر روی آن درگذر زمان موجب تولید موکت طرح سرامیکی شد. برای اینکه بدانید موکت سرامیکی چیست و چه مزایا و معایبی دارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موکت سرامیکی چیست؟

در بسیاری از خانه‌ها و ادارات دیده‌ایم که از موکت به‌ عنوان کف‌پوش دوم بر روی سرامیک و موزاییک استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد که این انتخاب مصرف‌کنندگان جرقه یک ایده را در ذهن طراحان داخلی و تولیدکنندگان انواع موکت روشن کرد که نتیجه آن موکت سرامیکی بود. این نوع نام‌گذاری به دلیل شباهت ظاهری موکت و همچنین نحوه نصب برخی از آن‌ها به سرامیک‌ها است. موکت طرح سرامیک یکی از کف‌پوش‌های مناسب برای محیط‌های داخلی مانند خانه‌ها ادارات هتل‌ها و… است. این کف‌پوش با استفاده از نخ پلیمری مانند پلی‌استر و پرو پیلن ساخته می‌شود و ماندگاری و استحکام بسیار بالایی دارد.

انواع موکت طرح سرامیکی را بشناسید

موکت‌های سرامیکی از جمله انتخاب‌های ایده‌آل برای دکوراسیون‌های مدرن و محیط‌های اداری محسوب می‌شوند؛ زیرا ساده و در عین ‌حال شیک هستند. رنگ‌های به‌کار رفته در این مدل موکت معمولاً از طیف رنگی قهوه‌ای کرمی و خاکستری است؛ اما با توجه به اینکه اغلب سه رنگ یا بیشتر انتخاب می‌شوند می‌توان رنگ‌های گرم مانند خردلی، قرمز، صورتی و… را نیز برای تناسب با دکوراسیون در میان آن‌ها قرار داد. انواع موکت با توجه به نحوه و محیط نصب به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

مطلب مرتبط  موکت مناسب حیوان خانگی را می شناسید؟

۱. موکت رولی سرامیکی

موکت‌های سرامیکی از نظر ابعاد و نحوه نصب شامل دو نوع تایل و رولی هستند. موکت‌های رولی عمدتاً در عرض ۲ ۳ و ۴ متری تولید و عرضه می‌شوند. این نوع از موکت‌ها طویل بوده و دارای طرح‌هایی دقیقاً مانند سرامیک هستند. موکت‌های رولی را می‌توان بر روی هر سطحی نصب کرد. با توجه به اینکه میان قطعات تایل فاصله و درز وجود دارد بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از موکت رولی استفاده کنند که شستشو و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است. موکت‌های رولی سرامیکی همچنین می‌توانند بر روی کف‌پوش‌های دیگری مانند موزاییک نصب شوند؛ اما باید سطح زیرین آن‌ها صاف و یکنواخت باشد.

برای مقایسه موکت تایل و رول به این مقاله مراجعه کنید.

موکت رولی سرامیکی | شرکت زت کارپت

۲. موکت تایل سرامیکی

موکت‌های تایل به کف‌پوش‌هایی گفته می‌شود که از تکه‌های جدا از هم تشکیل می‌شوند. این قطعات در هنگام نصب مانند پازل در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا تکمیل شوند. نصب این نوع کف‌پوش بسیار آسان است. از موکت‌های تایل سرامیکی می‌توان بر روی هر سطحی استفاده کرد. قطعات مختلف موکت دارای دو یا سه رنگ متفاوت هستند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر ظاهری مشابه سرامیک پیدا می‌کنند.

۳. موکت سرامیکی اداری

از موکت‌های سرامیکی می‌توان به‌ عنوان کف‌پوش ادارات استفاده کرد. با توجه به مراجعات زیاد ادارات اغلب شاهد شلوغی و همهمه در فضای آن هستیم. موکت‌های سرامیکی با ایجاد عایق صدا از انعکاس صدا و همهمه جلوگیری می‌کنند. اما در اینجا کاربرد موکت سرامیکی چیست؟ موکت‌ها می‌توانند از جو خشک و سرد ادارات کاسته و با ایجاد صمیمیت و گرما در فضای کاری آرامش روانی را در کارکنان و مراجعین افزایش دهند. پرز موکت‌ها می‌تواند صدای برخورد پاشنه را مهار کند؛ اما توجه داشته باشید که انتخاب موکت‌هایی با ضخامت پرز بیشتر مانع از راحتی مراجعین در هنگام راه رفتن با کفش پاشنه‌دار می‌شود.

مطلب مرتبط  موکت طرح سنگ فرش چیست و چه کاربردی دارد

۴. موکت سرامیکی خانگی

درحالی‌که کف‌پوش‌های سرامیکی موجب اتلاف انرژی و سرد ماندن خانه در فصول سرد سال می‌شوند موکت‌های سرامیکی خانگی با ایجاد عایق حرارتی به گرم شدن خانه کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند نقش ضربه‌گیر داشته باشند و از صدمه دیدن کودکان یا سالمندان خانواده جلوگیری کنند. طرح شیک و مدرن این مدل موکت لزوم استفاده از فرش را از بین می‌برد. بنابراین می‌توانید از آن به ‌صورت مستقل نیز استفاده کنید. شستشو و تمیز کردن موکت‌ها بسیار ساده است. ایجاد راحتی در هنگام راه رفتن با پای برهنه و جلوگیری از لیز خوردن از دیگر ویژگی‌های انواع موکت طرح سرامیکی خانگی هستند.

موکت سرامیکی خانگی | شرکت زت کارپت

مزایا و معایب استفاده از موکت سرامیکی چیست؟

اگر بخواهیم مزایا و معایب استفاده از موکت‌های سرامیکی در دکوراسیون اداری و خانه را برشماریم در نهایت به موارد زیر می‌رسیم:

– مزایا

موکت‌های سرامیکی می‌توانند عایق بسیار خوبی برای صدا و حرارت باشند و از انتقال صدای پا به طبقه‌های زیرین و انعکاس صداها در فضا جلوگیری کنند. این ویژگی توانسته است به هتل‌ها و ادارات کمک کند تا رفاه و آرامش مهمانان و مراجعین خود را به‌خوبی تأمین نمایند.

این مدل کف‌پوش با ایجاد عایق حرارتی مانع از اتلاف انرژی و سرد شدن اتاق در روزهای سرد می‌شود. همچنین موکت‌های سرامیکی برخلاف سرامیک‌ها نرم و پرزدار هستند. بنابراین راه رفتن با پای برهنه بر روی آن‌ها آزاردهنده نخواهد بود. موکت‌های سرامیکی بر روی هر سطحی نصب می‌شوند و بر روی آن نمی‌لغزند. آن‌ها می‌توانند به ‌صورت مستقل استفاده شوند و نیازی به پهن کردن فرش بر روی آن‌ها نیست.

مطلب مرتبط  استفاده از موکت به عنوان عایق صوتی و حرارتی

– معایب

با وجود مزایای متعددی که بیان شد بهتر است پیش از خرید بدانید که معایب استفاده از موکت سرامیکی چیست و اهمیت آن را نادیده نگیرید. با توجه به جدا بودن قطعات موکت تایل از یکدیگر درز و فاصله میان آن‌ها می‌تواند روند نظافت را کمی دشوار کند؛ زیرا ممکن است در حین شستشو و به ‌مرور زمان چسب زیر آن‌ها از بین برود. در این صورت گوشه‌های موکت‌ها بلند می‌شود. اما جای نگرانی نیست! برای حل این مشکل جزئی می‌توان گوشه‌ها را مجدداً چسب‌کاری کرد.

نحوه نصب موکت طرح سرامیکی

نحوه نصب موکت طرح سرامیکی | شرکت زت کارپت

موکت‌های تایل به‌ صورت قطعات جدا و آماده در بازار موجود هستند و برخلاف انواع رولی نیازی به برش خوردن ندارند. بنابراین کافی است زیر آن‌ها را چسب کاری کرده و به سطح زیرین بچسبانید. برای این کار لازم است سطح زیرین کاملاً صاف و هموار باشد. گاهی می‌بینیم که موکت‌های سرامیک بر روی پارکت لمینت موزاییک و حتی سرامیک نصب می‌شوند. بهتر است سطح مورد نظر را قبل از چسب‌کاری با استفاده از دستمال نم‌دار تمیز کنید تا گرد و خاک مانع از چسبیدن موکت به سطح زیرین نشود.

سخن پایانی:

خرید و نصب موکت طرح سرامیکی باید با توجه به نیاز محیط باشد. برای مثال موکت‌های سرامیکی با پرزهای بلند معمولاً در اتاق‌خواب و پذیرایی کاربرد دارند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های اداری رایج نیست. پس به منظور انتخاب درست لازم است ابتدا بدانید انواع موکت سرامیکی چیست و هر یک در کدام مکان‌ها استفاده می‌شوند. همچنین برای انتخاب بهترین کف‌پوش می‌توانید از مشاوره‌های طراحان و کارشناسان زت کارپت بهره بگیرید. تیم طراحی زت کارپت با بهره‌گیری از تجربه و دانش خود در خرید موکت و تجربه یک خرید موفق به شما عزیزان کمک می‌کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1