انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی | زت کارپت

موکت نوعی کف‌پوش است که معمولاً به ‌صورت مستقل یا در ترکیب با فرش کاربرد دارد و برخلاف تصور برخی افراد استفاده از آن در دکوراسیون داخلی همچنان رایج است. آن‌ها طیف رنگی گسترده‌ای دارند و می‌توانند با هر نوع دکوراسیونی ازجمله کلاسیک و مدرن هماهنگی پیدا کنند. با توجه به اینکه پذیرایی مهم‌ترین و اولین جایی است که مهمان در آن حضور پیدا می‌کند زیبایی و هماهنگی دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. بنابراین در این مقاله مهم‌ترین مؤلفه‌های انتخاب بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را به شما معرفی می‌کنیم.

مؤلفه‌های مهم برای انتخاب بهترین رنگ موکت پذیرایی

رنگ‌ ها اهمیت زیادی در زیبایی فضا و حال و هوای اتاق پذیرایی دارند. آن‌ها می‌توانند با گرمای خود به قلب مهمانان نفوذ کنند و یا اینکه با سردی خود جذابیت خیره‌کننده‌ای به دکوراسیون ببخشند. البته این امر تنها زمانی محقق می‌شود که رنگ‌ های به‌کاررفته در دکوراسیون به ‌صورت هوشمندانه‌ای انتخاب شده باشند. معمولاً موکت‌ها بعد از سایر اجزاء شامل مبلمان و فرش انتخاب می‌شوند. زیرا طیف رنگ و طرح در آن‌ها گسترده‌تر است و معمولاً برای تکمیل چیدمان پذیرایی و پر کردن فضاهای خالی از آن‌ها استفاده می‌شود. بر این اساس مهم‌ترین نکات در هنگام انتخاب رنگ موکت پذیرایی شامل موارد زیر هستند:

۱. انتخاب پالت رنگی جذاب برای دکوراسیون پذیرایی

پیش از انتخاب رنگ موکت لازم است ابتدا مبلمان و فرش خود را انتخاب کرده باشید. زیرا تنوع رنگ در آن‌ها پایین‌تر است در صورتی که رنگ موکت مناسب فرش باشد دکوراسیون داخلی زیباتر است پس در این وهله اولویت با تناسب رنگ و طرح مبلمان و فرش است. به‌ این ‌ترتیب رنگ موکت با توجه به انتخاب‌های قبلی و برای تکمیل آن‌ها تعیین می‌شود. رنگ مبلمان و فرش شما درصورتی‌که سفارشی نباشد معمولاً به رنگ قرمز (لاکی) آبی فیلی طوسی فیروزه‌ای سرمه‌ای یا کرمی است. به ‌این‌ ترتیب رنگ موکت می‌تواند به این صورت انتخاب شود:

مطلب مرتبط  آشنایی با روش های جلوگیری از حرکت فرش روی موکت

رنگ موکت پذیرایی | زت کارپت

– رنگ موکت برای فرش کرمی

فرش‌های کرمی مانند سایر کف‌پوش‌های روشن موجب بزرگ‌تر دیده شدن پذیرایی می‌شوند. استفاده از موکت تیره در کنار فرش کرمی یک اشتباه است که موجب جلب نظرها و تأکید بر موکت می‌شود. این انتخاب سلیقه شما را زیر سؤال می‌برد. بهترین رنگ‌ ها در ترکیب با فرش کرمی رنگ زمینه‌ای آن است. فرش کرم اگر روشن باشد موکت با رنگ یک درجه تیره‌تر نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. رنگ موکت برای فرش کرم تیره می‌تواند یک درجه روشن‌تر از فرش انتخاب شود.

– رنگ موکت پذیرایی برای فرش قرمز

استفاده از فرش قرمز در خانه‌های ایرانی بسیار رایج است. این رنگ گرم به دلیل حس هیجانی و خاصی که ایجاد می‌کند اغلب در دکوراسیون‌های سنتی و اشرافی استفاده می‌شود. بهترین انتخاب برای رنگ موکت در کنار فرش قرمز رنگ خنثی مانند طوسی روشن، کرم و گاهی آبی و سبز سدری است. این انتخاب باید با توجه به طرح و نقش فرش و همچنین سایر اجزای دکوراسیون انجام شود.

– رنگ موکت برای فرش طوسی

در سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌ های خنثی و روشن مانند طوسی در دکوراسیون مدرن بسیار رایج شده است. این رنگ بسیار موقر است و به دلیل خنثی بودن می‌تواند با اغلب رنگ‌ ها ترکیب شود. بنابراین انتخاب رنگ موکت پذیرایی برای فرش‌های طوسی می‌تواند انعکاسی از سلیقه و شخصیت شما باشد. این رنگ سرد هم از رنگ‌ های سرد و هم از رنگ‌ های گرم به‌خوبی استقبال می‌کند. بنابراین بسته به رنگ مبلمان پذیرایی می‌توانید موکت را به رنگ زرد بژ شیری سبز آبی و… انتخاب کنید.

موکت پذیرایی | زت کارپت

– رنگ موکت برای فرش سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای را می‌توان یک رنگ اشرافی نیز دانست. فرش سرمه‌ای می‌تواند شکوه خاصی به پذیرایی ببخشد. با این‌ حال اگر از طرح‌های فانتزی و منظم در آن استفاده شده باشد به بهترین انتخاب برای دکوراسیون مدرن تبدیل می‌شود. استفاده از رنگ‌ های خنثی مانند طوسی روشن فیلی و خاکستری می‌تواند بهترین پالت رنگ را برای دکوراسیون پذیرایی شما ایجاد کند.

مطلب مرتبط  قدرت طرح و الگو در دکوراسیون داخلی اداری

– رنگ موکت برای فرش آبی

فرش آبی یک انتخاب خاص و منحصربه‌فرد است که عده کمی جرأت انتخاب آن را دارند. زیرا پیدا کردن مبلمان و یک چیدمان هماهنگ با فرش آبی کار چندان ساده‌ای نیست. از جمله بهترین رنگ‌های موکت برای فرش آبی می‌توان به خاکستری (روشن و تیره) قهوه‌ای و سایر رنگ‌ های گرم اشاره کرد. زیرا آبی یک رنگ سرد است و می‌تواند حس صمیمت را از دورهمی‌های شما بگیرد.

۲. هماهنگی با سایر اجزا

انتخاب رنگ موکت پذیرایی باید هم بر اساس بایدها و نبایدها و هم با توجه به سلیقه افراد انجام شود. برای مثال موکت انتخاب شده برای فرش‌ها و مبلمان دارای طرح شلوغ باید ساده باشد. این سادگی میدان را برای جلب‌توجه طرح و نقش‌ها خالی می‌کند. درصورتی‌که سایر اجزای دکوراسیون دارای طرح‌های فانتزی و هندسی باشند انتخاب یک موکت با طرح گل می‌تواند از نظر بصری ناهماهنگی ایجاد کند. بنابراین موکت حتی در صورت طرح‌دار بودن نیز باید با سایر اجزا تناسب و هماهنگی داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که رنگ طرح‌های موکت هم با سایر اجزا هماهنگ باشد. برای مثال طرح‌های موکت می‌توانند متناسب با رنگ کوسن‌های مبل انتخاب شوند.

 

انواع رنگ موکت پذیرایی | زت کارپت

۳. توجه به روانشناسی رنگ‌ ها

رنگ‌ ها می‌توانند در احساسات و روحیه افراد تأثیر بگذارند. درحالی‌که رنگ قرمز می‌تواند حس هیجان صمیمیت و دوستی را در فضای پذیرایی بیشتر کند رنگ آبی حس مقابل آن را دارد و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. با این ‌حال آبی می‌تواند حس آرامش و اعتماد را در افراد تقویت کند. کرمی یک رنگ اقناع‌کننده برای علاقه‌مندان به رنگ سفید است. این رنگ چشم و ذهن شما را خسته نمی‌کند و مانع از یکنواختی دکوراسیون می‌شود.

مطلب مرتبط  موکت طرح سنگ فرش چیست و چه کاربردی دارد

توجه داشته باشید که از رنگ زرد با احتیاط استفاده کنید. این رنگ با افزایش جریان خون در مغز احساس خشم و تحریک‌پذیری افراد را افزایش می‌دهد؛ اما همچنان استفاده هوشمندانه از آن در رنگ موکت پذیرایی می‌تواند صمیمت و انرژی محیط را افزایش دهد. رنگ‌ های خنثی مانند طوسی و خاکستری نشان‌دهنده دوری از تجمل‌گرایی هستند. با این‌ حال می‌توانند تجلی‌گر حس قدرت باشند و جذابیت و گیرایی خاصی در محیط ایجاد کنند.

۴. نیاز به شستشو

حضور حتی یک کودک در خانه کافی است برای اینکه انتخاب رنگ سفید یا شیری را یک اشتباه بزرگ بدانید. این رنگ‌ ها خیلی سریع لکه می‌گیرند و درصورتی‌که زودبه‌زود تمیز و شستشو نشوند چرکین و کدر به نظر می‌رسند. در مقابل رنگ‌ های تیره هیچ لکه و کثیفی را نشان نمی‌دهند. بنابراین شما از کثیف بودن موکت پذیرایی خود حتی مطلع نمی‌شوید. این امر می‌تواند موجب غفلت از نظافت شود. موکت‌های یکدست تیره معمولاً تمام پرزها را واضح به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل انتخاب خوبی به نظر نمی‌آیند.

سخن پایانی:

انتخاب رنگ موکت برای پذیرایی می‌تواند کار راحتی باشد. کارشناسان زت کارپت برای تسهیل انتخاب توصیه می‌کنند که ترفند محدود کردن انتخاب‌ها را به کار بگیرید. تنها کافی است رنگ‌ های بسیار روشن و بسیار تیره را حذف کرده و از طیف رنگی بین آن‌ها برای انتخاب یک پالت رنگ متناسب با مبلمان و فرش خود استفاده نمایید. شما همچنین می‌توانید به منظور تعیین رنگ و خرید موکت پذیرایی از مشاوره کارشناسان دکوراسیون داخلی نیز بهره بگیرید تا یک خرید راحت و رضایت‌بخش را تجربه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1