قدرت طرح و الگو در دکوراسیون داخلی اداری

طرح در دکوراسیون داخلی اداری | زت کارپت

اصولاً تصوری که همه ما از دکوراسیون داخلی دفتر کار داریم، محیطی سرد و خسته کننده است. این موضوع در سال‌های اخیر بسیار در معرض توجه طراحان بوده و تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکل صورت‌گرفته که یکی از آن‌ها استفاده از الگو در دکوراسیون داخلی اداری است.

محیط کار و دفتری که چندین کارمند در آن هر روز مشغول به فعالیت هستند در مدت کوتاهی می‌توانند تکراری و خسته‌کننده شود. شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما این موضوع به‌شدت روی بازدهی و سلامت روان کارکنان و مراجعین اثرگذار خواهد بود. دفاتر کاری که به‌تازگی تأسیس می‌شوند یا آن‎هایی که قصد تغییر دکوراسیون را دارند، عموماً به دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن این محیط خواهند بود و چه راهی بهتر از استفاده از طرح‌ها و الگوها می‌تواند باشد.

باتوجه‌به اهمیت این موضوع و کمبود اطلاعاتی که در این زمینه به چشم می‌خورد در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهمی را دراین رابطه بیان کنیم. پس اگر شما هم به‌دنبال داشتن الگو دکوراسیون داخلی اداری جذاب هستید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

میزان استاندارد ترکیب رنگ و الگو

مزیت استفاده از الگوها در کنار رنگ‌های مناسب برای دفتر کار این است که تنوع ایجاد می‌کنند و محیط را شاداب‌تر از آن چیزی که است، نشان می‌دهند. اما توجه کنید که برای استفاده از این دو پارامتر مهم در کنار هم باید حد و حدودی را رعایت کنید. استفاده بیش از اندازه می‌تواند محیط دفتر کار را شلوغ نشان دهد، به همین منظور برای این کار قواعد وجود دارند.

میزان استاندارد استفاده از طرح در دکوراسیون داخلی اداری باتوجه‌به هر دفتر کار می‌تواند متغیر باشد. عواملی مانند ابعاد محیط دفتر کار می‌توانند در این موضوع بسیار اثرگذار باشند؛ در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد که هر چه دفتر کار بزرگ‌تر باشد، می‌توانید بیش‌تر از الگوها استفاده کنید.

مطلب مرتبط  10 مورد از سوالات مهمی که در خرید کفپوش اداری و تجاری باید از خود بپرسید

در کنار ابعاد دفتر کار باید به المان‌هایی که در دکوراسیون داخلی دفتر کار وجود دارند هم دقت داشته باشید. اگر دفتر کار مورد نظر شما مبلمان، میز و صندلی‌های زیادی دارد، بهتر است که در استفاده از الگوها زیاده‌روی نکنید. به طور کلی میزان استاندارد مشخصی که بتواند آن را از طریق ابعاد بیان کرد، وجود ندارد و همه این مراحل باید باتوجه به شرایط دفتر کار و البته سلیقه شخصی شما مشخص شوند.

نقش رنگ در اجرای الگوها

رنگ و الگوی محیط اداری | زت کارپت

بی‌شک الگو در دکوراسیون داخلی اداری می‌تواند معجزه کند، اما توجه کنید که این الگوها بدون انتخاب رنگ مناسب تقریباً ناکارآمد خواهند بود. ترکیب مناسبی از رنگ‌ها و الگوها است که می‌تواند یک دفتر کار را جذاب و پرانرژی نشان دهد.

عموماً طرح‌ها با استفاده از رنگ‌های تیره روی پس‌زمینه‌ای از رنگ‌ روشن دیوار یا دیگر المان‌ها اجرا می‌شوند. اما باید دقت کنید که اگر دفتر کار شما فضای بزرگی ندارد تا حد ممکن از رنگ‌های تیره دوری کنید. این موضوع در مورد رنگ طرح و رنگ پس‌زمینه آن صادق است. برای دفاتر کاری که فضای بیش‌تری دارند و نور طبیعی آفتاب در طول روز به آن‌ها می‌تابد، آزادانه‌تر می‌توانید رنگ‌ها را باتوجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

البته که دقت داشته باشید برخی از رنگ‌ها برای استفاده در محیط کار چندان مناسب نیستند و باید در موردشان تجدیدنظر کنید. رنگ‌هایی مانند مشکی، صورتی، قرمز یا زرد می‌توانند هر یک به نحوی بر میزان بازدهی کارکنان اثرات منفی داشته باشند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که بخش بزرگی از اثرگذاری طرح در دکوراسیون داخلی اداری به انتخاب رنگ مناسب مربوط خواهد بود.

از الگوها در کدام قسمت دکوراسیون می‌توان استفاده کرد؟

به بخش مهمی از اجرای الگو در دکوراسیون داخلی اداری می‌رسیم که بررسی می‌کنیم که دکوراسیون داخلی شامل چه المان‌هایی است که قابلیت اجرای طرح را دارند. در مورد هر یک از این المان‌ها بررسی می‌کنیم که تا حد چه الگوها می‌توانند اثرگذار باشند و در نهایت بهتر است در کدام قسمت‌ها از الگوهای متنوع استفاده کنیم.

مطلب مرتبط  4 گام مهم در انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ

دیوارها

طرح دیوار مناسب محیط اداری | زت کارپت

دیوارهای اولین انتخاب بیش‌تر شما برای اجرای طرح‌ها خواهد بود. بخش بزرگی و قابل‌توجهی از دکوراسیون داخلی را دیوارها تشکیل می‌دهند. به همین منظور هم انتخاب خوبی برای اجرای طرح خواهند بود. برای اجرای طرح روی دیوارها دقت داشته باشید که از طرح‌های پیچیده یا رنگ‌هایی که موجب حواس‌پرتی می‌شوند، استفاده نکنید.

بهترین کار این است که طرح‌های مدرن و درعین‌حال مینیمال را در پس‌زمینه‌ای از یک یا چند رنگ اجرا کنید که علاوه بر جذاب‌تر کردن دفتر کار به روحیه کارکنان هم کمک می‌کند.

مبلمان

مبلمان بخشی جداناپذیر از هر دفتر کاری است که باید با وسواس زیادی آن‌ها را انتخاب کنید. باتوجه‌به ابعاد مبلمان می‌توان گفت که این پارامتر یکی از بهترین موقعیت‌های اجرای طرح در دکوراسیون داخلی اداری خواهد بود. با وجود مبلمان راحت و طرح‌دار محیط جلوه خاصی پیدا می‌کند و در برداشت اولیه مراجعین اثر زیادی دارد.

البته که در این قسمت هم سعی کنید از زیاده‌روی و طرح‌های پیچیده خودداری کنید. استفاده بهینه از رنگ‌ها و الگوها چیزی است که دفتر کار شما را متمایز خواهد کرد، پس به آن دقت زیادی داشته باشید.

کف‌پوش‌ها

کفپوش محیط اداری | زت کارپت

کف‌پوش‌ها چه در دکوراسیون داخلی خانه یا دفتر کار می‌توانند بسیار نقش مهم داشته باشند. درست است که در دفتر کار کسی روی زمین نخواهد نشست، اما لازم است که از کف‌پوش‌هایی با جنس، طرح و رنگ مناسب استفاده کنید. باتوجه‌به گستردگی کف‌پوش‌ها در همه بخش‌های دفتر کار، می‌توانید از آن برای اجرای طرح موردنظر خود استفاده کنید.

عموماً طرح‌های ساده‌ای مانند الگوی سنگ یا چوب برای کف‌پوش‌ها استفاده می‌شود؛ اما با کمی خلاقیت می‌توانید به نتیجه‌های بسیار بهتری دست پیدا کنید. اگر از موکت برای کف‌پوش دفتر کار خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید طرح‌های بسیار متنوع‌تری در اختیار داشته باشید که با سلیقه‌های مختلفی سازگار هستند. برای خرید کفپوش اداری می‌تواند به فروشگاه زت کارپت مراجعه کنید.

مطلب مرتبط  آیا افزایش بهره وری در محیط اداری با استفاده از رنگ ممکن است؟

نکات مهم برای انتخاب رنگ‌ها و الگوها در کنار هم

طراحی دکوراسیون محیط اداری | زت کارپت

استفاده از الگو در دکوراسیون داخلی اداری می‌تواند جان دوباره‌ای به کسب‌وکار شما، کارکنانتان و البته مراجعه‌کنندگان ببخشد. تا اینجا المان‌هایی که می‌توانید در آن‌ها از الگو استفاده کنید و ضرورت استفاده از رنگ مناسب را بیان کردیم، اما باید برای انجام هرچه بهتر این کار به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • مراقب باشید که با استفاده بیش از حد الگوها، دفتر کار خود را شلوغ و به‌هم‌ریخته نشان ندهید.
  • رنگ‌های را هوشمندانه و باتوجه‌به ماهیت دفتر کار و البته کسب‌وکار خود انتخاب کنید.
  • الگو در دکوراسیون داخلی اداری باید در بهینه‌ترین حالت ممکن اجرا شود. در واقع طرح‌های پیچیده و برخی رنگ‌ها در اجرای دکوراسیون داخلی دفتر کار، جایی نخواهند داشت.

سخن پایانی:

در این مقاله درباره تاثیر رنگ و طرح در محیط اداری، قدرت طرح و الگو در دکوراسیون داخلی اداری صحبت کردیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، برای یک محیط کار اداری جذاب و پرنشاط لازم نیست حتما هزینه‌ی زیادی خرج کنید؛ با یک تغییر ساده در رنگ دیوارها هم می‌توانید تغییرات بزرگی ایجاد کنید به همین جهت پیشنهاد می‌شود مقاله افزایش بهره وری محیط اداری با رنگ را نیز مطالعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1