عرض استاندارد و ابعاد موکت اداری

عرض استاندارد و ابعاد موکت اداری

ابعاد موکت اداری یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که به جز طرح و رنگ موکت در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. اندازه و ابعاد استاندارد موکت نه تنها در مقدار مصرف موکت اهمیت دارد، بلکه در مدل برش موکت و نحوه گستردن آن هم موثر است. به طور کلی یکی از مهم ترین استاندارها در تولید انواع موکت اداری، اندازه و ابعاد موکت است. در این مطلب از مجله زت موکت سعی داریم مهم ترین نکات در مورد اندازه استاندارد موکت های اداری را شرح دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید تا با این نکته مهم و کاربردی آشنا شوید.

اهمیت اندازه استاندارد ابعاد موکت اداری

در صورتی که ابعاد موکت اداری استاندارد باشد، خریداران می توانند به راحتی و با توجه به متراژ فضای مورد نظر موکت را انتخاب کنند. طول و عرض استاندارد موکت، تاثیر قابل توجهی روی هزینه های نهایی موکت می گذارد. در زمان خرید موکت اداری برای فضاهای مورد نظر، ابتدا باید ابعاد محیط مورد نظر را به دقت اندازه بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید. در حقیقت باید ببینید کدام یک از انواع موکت اداری برای محیط اداری شما مناسب است.

موکتی که برای محیط اداری خود انتخاب می کنید، باید تا حد امکان پرتی و دور ریز نداشته باشد. مثلاً اگر طول و عرض یک اتاق دو در سه متر است، نیازی به خرید موکتی با طول ۳ متر و عرض ۴ متر نیست.

ابعاد موکت اداری

چرا طول و عرض استاندارد موکت اهمیت دارد؟

هنگامی که به دنبال خرید موکت برای اتاق خواب، پذیرایی یا هر فضای دیگری هستید، علاوه بر طرح، نقش و رنگ، نکات دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند. جنس الیاف موکت و کیفیت آن نسبت به قیمت، ارتباط مستقیم با طول عمر و کارایی آن دارد. هرچقدر که موکت تراکم بیشتری داشته باشد، مقاومت و طول عمر آن افزایش می‌یابد. اندازه موکت و توجه به هزینه نصب نیز نقش مهمی در تصمیم‌گیری ایفا می‌کند.

ابعاد استاندارد موکت به طول و عرض آن اهمیت زیادی می‌دهد. در زمان خرید موکت برای هر فضا، اندازه دقیق فضا را بررسی کنید و موکت مناسب را انتخاب کنید. موکت باید با توجه به اندازه فضا به گونه‌ای باشد که پرتی و دورریز کمتری داشته باشد. به‌عنوان مثال، اگر ابعاد یک اتاق دو در سه متر باشد، نیازی نیست موکت عرض ۴ متری و طول ۳ متری را خریداری کنید.

علاوه بر توجه به قیمت و اندازه استاندارد موکت، جلوگیری از ایجاد درزهای بی‌جا در محل نصب موکت نیز تأثیر مستقیمی بر زیبایی فضا خواهد داشت. بنابراین، آگاهی از ابعاد استاندارد موکت می‌تواند در انتخاب بهتر و ایجاد زیبایی مدنظر کمک کند.

خرید موکت اداری با توجه به ابعاد فضا

ابعاد استاندارد موکت با توجه به نوع موکت

ابعاد موکت اداری

ابعاد موکت اداری، با توجه به نوع موکت مشخص می شود. به طور کلی موکت های اداری از نظر ابعاد و اندازه به دو  صورت عمده رولی و تایل تولید می شوند. طول و عرض استاندارد موکت های رول، در مقایسه با موکت های تایل بیشتر است و شما می توانید این موکت ها را به صورت متری تهیه کنید. عرض موکت های رول همیشه ثابت نیست و هر کدام از شرکت ها، ابعاد مختلفی برای موکت های اداری دارند.

اندازه و ابعاد موکت های اداری تایل، استاندارد است و به صورت برش خورده در فروشگاه ها موجود هستند. به این ترتیب بعد از خرید موکت های تایل، نیازی به برش زدن آنها وجود ندارد. مگر این که در فضاهای خیلی کوچک مثل پشت شوفاژ بخواهید آنها را نصب کنید. در ادامه اندازه استاندارد هر کدام از این موکت ها را بررسی می کنیم.

  • موکت های رولی: موکت های رولی موکت هایی هستند که عرض ثابت و طول متغیری دارند. عرض استاندارد موکت های رولی ایرانی، معمولاً ۳ متر است ولی با این وجود ممکن است بعضی از کارخانه ها این موکت را در عرض های دیگری هم تولید کنند. طول موکت های رولی معمولاً در حدود ۱۲ متر در نظر گرفته می شود. با توجه به ابعاد موکت اداری رول، این موکت ها برای زمانی که قرار است کل کف ساختمان پوشیده شود، بهترین گزینه هستند.
  • موکت های تایل: ابعاد موکت اداری تایل، کوچک و به صورت قطعات جداگانه تولید می شود. این تایل ها با قرار گرفتن در کنار هم، روی زمین نصب می شوند. اندازه طول و عرض موکت های تایل در کارخانه های مختلف با یکدیگر متفاوت است ولی همه آنها به صورت مربعی تولید می شوند. ابعاد استاندارد این موکت ها به صورت ۴۸ در ۴۸، ۵۰ در ۵۰، ۶۰ در ۶۰ و ۹۶ در ۹۶ سانتی متر است.

روش اندازه‌گیری ابعاد موکت

انداره گیری ابعاد موکت اداری

در صورت تصمیم به خرید موکت، ابعاد صحیح آن را معین کردن از جلوه‌های حیاتی است. نحوه اندازه‌گیری عرض موکت، تأثیر زیادی بر انتخاب نهایی دارد. به عنوان مثال، اگر عرض موکت ۳ متر باشد، خرید یک موکت ۴ متری به معنای خرید ۱۲ متر مربع موکت خواهد بود. بنابراین، برای به‌دست آوردن ابعاد کل موکت، می‌توانید عرض و طول را به‌هم ضرب کنید.

همچنین، قیمت موکت با پرز بلند نیز به وسیله نوع تولید آن تعیین می‌شود. در صورتی که موکت به شکل تایل تولید شده باشد، قیمت بر اساس هر متر مربع قابل تعیین است. اما در صورتی که موکت به شکل رولی باشد، نیاز است که به صورت تخصصی‌تر به این مسئله پرداخته و موکت مورد نظر را با دقت خریداری کنید.

به منظور اندازه‌گیری ابعاد موکت، شما می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. اندازه‌گیری عرض و طول:

    • برای ابتدا، محل نصب موکت را با دقت انتخاب کنید.
    • با استفاده از اندازه‌گیری، عرض و طول دقیق فضا را به متر بسنجید.
    • اگر موکت به صورت تایل تولید شده باشد، می‌توانید عرض و طول را به صورت متری معمولی اندازه‌گیری کنید.
  2. محاسبه متراژ:

    • با داشتن ابعاد دقیق، متراژ فضا را محاسبه کنید. این کار با ضرب عرض در طول انجام می‌شود.
  3. توجه به نوع موکت:

    • در صورتی که می‌خواهید موکت را به صورت تایل تهیه کنید، متراژ کل را به تعداد تایل مورد نیاز تقسیم کنید.
    • در صورت خرید موکت به صورت رولی، نیاز است که مقدار موکت را به صورت مناسبی از مرکبات و بسته‌بندی‌های مختلف انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، می‌توانید به دقت ابعاد موکت مورد نظر خود را معین کرده و خریداری موکت با اندازه صحیح را انجام دهید.

انداره گیری ابعاد موکت اداری1

جمع بندی

انتخاب ابعاد موکت اداری  و نوع موکت رولی یا تایل، باید با توجه به متراژ فضای مورد نظر باشد. اندازه استاندارد موکت اداری، کمک بزرگی در انتخاب موکت مناسب به شما می کند. نکته قابل توجه این است که استانداردهای موکت های ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت است؛ پس در هنگام خرید موکت به این موضوع توجه کنید.

فروشگاه زت موکت عرضه کننده انواع موکت اداری با ابعاد استاندارد و کیفیت بی نظیر است. برای خرید انواع موکت اداری به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1